۷۰ درصد واحدهای پارچه فروشی در شرایط کرونایی روبه ورشکستگی هستند
۷۰ درصد واحدهای پارچه فروشی در شرایط کرونایی روبه ورشکستگی هستند

رئیس اتحادیه پارچه فروشان تبریز با بیان این‌که به دنبال شیوع ویروس کرونا واحدهای پارچه فروشی در تبریز متحمل ضررهای زیادی شده‌اند، گفت: حدود ۷۰ درصد واحدها در شرایط فعلی روبه ورشکستگی هستند و اگر این شرایط ادامه یابد، آسیب‌های جدی بر این صنف وارد می‌شود.

به گزارش نهال امید، محمد شیروانی فر با اشاره به آسیب‌های وارده کرونا ویروس برای صنف پارچه فروشی، اظهار کرد: با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا، موضوع اعمال محدودیت‌هایی برای فضاهای دارای تراکم جمعیتی و به‌ویژه مغازه‌ها در دستور کار قرار گرفت و در نهایت از نیمه اسفندماه تمامی واحدهای صنفی غیرضروری همچون پارچه فروش‌ها تعطیل شدند و این تعطیلی درست زمانی انجام گرفت که پارچه فروشان چشم انتظار رونق فروش در بازار شب عید بودند.

وی ادامه داد: اما امسال با توجه به شرایط ایجاد شده در سطح کشور، این معادله کاملا بهم خورد؛ بنابراین در حال حاضر عملا پارچه فروش‌ها با حجمی از چک‌های پاس نشده مواجه هستند.

وی با تاکید بر این‌که در شرایط فعلی واحدهای پارچه فروشی باید از پرداخت مالیات معاف شوند، تصریح کرد: علاوه بر این‌که دولت هیچ‌گونه تسهیلاتی از بابت جبران خسارت‌های کرونا به واحدهای پارچه فروشی پرداخت نکرده است، بلکه مالیات نیز می‌خواهد؛ انتظار می‌رود دولت محترم به فکر این صنف نیز باشد.

شیروانی فر با بیان این‌که با مشکل کمبود پارچه در سطح بازار تبریز مواجه نیستیم، اضافه کرد: واحدهای تولید کننده ماسک در تامین پارچه آن نیز مشکلی ندارند.

وی متذکر شد: دولت نظارتی به کارخانه‌های تولید ایرانی نداشته و اجناس کارخانجات ایرانی روز به روز گران تر می‌شوند.

  • منبع خبر : ایسنا