/۴۳ سالگی پیروزی انقلاب/
/۴۳ سالگی پیروزی انقلاب/

امروز بار دیگر، اقتدار و عشق به وطن مردم آذربایجان شرقی هم‌چون سایر استان‌های کشور با حضور در خیابان‌ها به جوشش افتاد ‌و ارادت مردم قهرمان پرور این خطه به وطنشان را در معرض نمایش دیدگان جهانیان قرار داد.

مردم همیشه در صحنه دیار ستارخان و باقرخان، بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و با خودروها و موتورسیکلت‌های خود نمایش اقتدار یک ملت را به اوج رساندند.

به گزارش نهال امید ، امسال کرونا هم نتوانست مانع نشان دادن عرق ملی این ملت شود و امروز صدای تپش‌های عشق به وطن از پشت خودروها، موتورسیکلت‌ها و حتی دوچرخه‌ها شنیده می‌شود.

صدایی که نه تنها مردم ایران بلکه تمامی مردم جهان را بار دیگر مات و مبهوت خود کرده است. مرد و زن، پیر و جوان، دختر و پسر، دانش آموز، دانشجو، بازاریان، دولتمردان، خانواده‌های شهدا و … همه آمدند تا همانند شهدای گلکون کفن انقلاب اسلامی بار دیگر با آرمان‌های اسلام و انقلاب، تجدید بیعت کنند.

از کودکان خردسال گرفته تا کهنسالان غیور وطن، همه آمده‌اند. از خودروهای گران قیمت گرفته تا مدل پایین ترین خودروها، همه پشت سر یکدیگر مزین به پرچم مقدس جمهوری اسلامی بوده و در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرها تردد می‌کنند.

پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی، عکس‌هایی از امامین انقلاب و  سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر روی خودروها و موتورسیکلت‌ها نصب شده و به اهتزاز درمی‌آید.

حتی پسر جوانی نشسته بر ترک دوچرخه در ابتدای قافله غیرتمردان پدال می‌زند در حالی که پرچم ایران بر روی پیراهنش نقش بسته و پرچم دیگری بر دست دارد، دستانش را به حالت پیروزی تکان می‌دهد، گویا حال و هوای دوران پیروزی انقلاب را دارد.

دختر کوچک پرچم به دست نیز پشت ترک موتورسیکلت پدرش نشسته و پرچمش را به بالاترین نقطه ممکن بلند می‌کند و به چرخش درمی‌آورد.

خیابان‌های مسیر تردد راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مملو از رنگ است. رنگ‌هایی از جنس افتخار، حماسه، قهرمانی و غیرت ملی که بازگو کننده ایستادگی پای وطن است. هرچند لحظاتی از راهپیمایی در تبریز زیر بارش برف سپری می‌شود اما بارش برف هم جلودار قافله مردان و زنان غیور وطن نیست.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر تبریز از ساعت ۹ صبح روز جمعه، ۲۲ بهمن ماه از میدان بزرگ ائل‌گلی آغاز شده و خودروها از مسیر جاده ائل گلی به‌ طرف پل کابلی و چای کنار به سمت میدان ساعت و سه راه طالقانی حرکت می‌کنند.  در پایان مسیر نیز مردم در سنگفرش مصلای اعظم امام (ره) تبریز حضور یافته و سپس در نماز جمعه با اقامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و سخنرانی حجت الاسلام ملکوتی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان شرکت می‌کنند.

نه تنها مردم تبریز بلکه مردم سراسر استان از مراغه گرفته تا مرند و بستان آباد نیز با اقتدار در این روز به خیابان‌ها آمده و رژه اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.