۱۵۰ دانشجوی بنابی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
۱۵۰ دانشجوی بنابی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

فرمانده سپاه ناحیه بناب گفت: ۱۵۰ دانشجوی بنابی به مدت هفت روز از تاریخ ۱۹ اسفند ماه سالجاری به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

سرهنگ یحیی حیدری در جلسه‌ی پشتیبانی و هماهنگی راهیان نور دانشجویان دانشگاه‌های شهرستان بناب به ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و اظهار کرد: امسال برابر مقررات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از اردوهای راهیان نور به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام این کاروان با هدف ارتقاء شاخص‌های تربیتی و افزایش روحیه‌ی معنوی و ایثاردر بین نسل جوان برگزار خواهد شد، افزود: باید تمهیدات لازم جهت حضور پررنگ‌تر جوانان دانشجو در مناطق جنگی بیشتر شود تا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت عقاید، باورهای دینی جوانان مستحکم‌تر شود.

وی یادآور شد: اردوی راهیان نور از برنامه‌های شاخص اعتقادی و معنوی است که در روحیه‌ی معنوی و ارتقاء شاخص‌های تربیتی و اخلاقی در بین نسل جوان تاثیرگذار است و در اجرای چنین برنامه‌هایی باید با صرف کمترین هزینه بهترین بهره برداری را کرد.

باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم

در ادامه این جلسه سرپرست دانشگاه بناب نیز اظهار کرد: اکنون برای ایجاد جهاد تبیین ما به‌عنوان وارثان شهدا، وظیفه‌ی سنگینی بر عهده داریم و همه در کنار هم باید دست به دست هم دهیم تا  فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مجتبی عباسیان افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور به‌عنوان یک عملیات بزرگ فرهنگی تاثیر بیشتر و بهتری در ترویج عقاید و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل‌های آینده دارد؛ بنابراین همه‌ی دانشگاه.ها باید در جهت هرچه باشکوهتر برگزار شدن این اردوها تلاش ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش نهال امید ، در پایان در میان اعضای جلسه در نحوه برگزاری هرچه بیشتر و بهتر اردوهای راهیان نور دانشجویان و تلاش برای حضور همه جانبه و بهره‌گیری معنوی از برگزاری این اردوها پیشنهادات و تبادل نظر شد.