کوتاهی در حوزه فرهنگ دشمن را جلو می‌اندازد
کوتاهی در حوزه فرهنگ دشمن را جلو می‌اندازد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اولویت قراردادن حوزه فرهنگ، گفت: دشمن با هر قدم سستی و کوتاهی ما در حوزه فرهنگ، ده‌ها قدم جلو می‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، روز شنبه، ۱۷ اردیبهشت، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، فرهنگ کشور را می توان در سه عرصه مهم مشاهده کرد که شامل عرصه تصمیم گیری‌های کلان کشور، شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی و سیاست‌های کلان آموزشی دستگاه‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر اهمیت، ارزش و حساسیت کار فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: تصور نشود که دشمن در جنگ نرم خوابیده است بلکه شبانه روز در حال تلاش برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از این حوزه است.

وی گفت: با وجود شرایط کرونایی در سال گذشته حدود هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار و ۱۸ دستور جلسه بررسی و ۲۱ مصوبه در این جلسات مصوب شد.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: از جمله اقدامات مهم این شورا در سال گذشته تنظیم به موقع نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی است و این استان جزو اولین استان های کشور در تنظیم این نقشه است.

وی یادآوری کرد: در این راستا باید کارگروه‌هایی جهت پیگیری نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی تشکیل شود و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیز مصوبات این شورا را پیگیری کند تا نتیجه مصوبات دیده شود.

وی گفت: در سال جدید نیز باید با جدیت به سمتی حرکت کرد که بود و نبود شورای فرهنگ عمومی مهم باشد و طوری نباشد که این شورا اثری در جامعه نداشته و بود و نبود آن تفاوتی در جامعه ایجاد نکند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، افزود: مسوولان دستگاه‌ها باید نسبت به فرهنگ دغدغه مند باشند و اگر هدف آنان برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی فقط رفع تکلیف باشد، اهداف این شورا محقق نخواهد شد.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد و اعضای شورا باید به طور مرتب در جلسات حضور داشته باشند، اظهار کرد: توجه به فرهنگ را باید از خود شروع کرد و منظم بودن در جلسات شورا یکی از راه‌های توجه به این حوزه است.