کشتی آذربایجان شرقی جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کرد.
کشتی آذربایجان شرقی جواز حضور در مسابقات آسیایی را کسب کرد.

رییس هیات کشتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمان کشوری بزرکسالان در مازندران، گفت: در این مسابقات محسن مصطفوی از استان ما با غلبه بر حریفان خود توانست جواز حضور در مسابقات آسیایی را به دست آورد.

به گزارش نهال امید علی علیزاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور، افزود: این رقابت ها به مناسبت گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم طی روزهای بیست و دوم تا بیست و چهارم دی ماه در مجموعه آزادی شهر گرگان برگزار شد.

رییس هیات کشتی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در این مسابقات که  مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی کشتی نیز بود، نفرات برتر تمام اوزان، جواز حضور در مسابقات آسیایی را که اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه سال آتی در شهر اولان باتور مغولستان برگزار می شود، به دست آوردند.

علیزاده عنوان کرد: از تیم کشتی اعزامی آذربایجان شرقی به مسابقات مازندران، متشکل از نقی رضوان، محمد ملکی، عرفان نجف نژاد، مهران حسین زاده، محمد شهباز نژاد، علی غلامی، محسن مصطفوی، علیرضا پور اسد، عرفان حسین زاده و مرتضی جان محمدزاده  تنها محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم توانست با کسب مقام قهرمانی، جواز حضور در مسابقات آسیایی را به دست آورد. 

وی همچنین کادر فنی نمایندگان استان را در این مسابقات متشکل از فرید و وحید دژم خو و علی دنیوی معرفی کرد. 

وی یادآوری کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی کشنی برای اعزام به مسابقات آسیایی، محسن مصطفوی از آذربایجان شرقی اول شد و پس از وی مجتبی اصغری از گیلان در جایگاه دوم ایستاد و علی منصوری از گلستان و عزت اله اکبری از مازندران به طور مشترک سوم شدند. 

علیزاده در مورد رده بندی تیمی این مسابقات نیز گفت: در این مسابقات مازندران  با ۱۶۵ امتیاز، اول، تهران با ۱۰۳ امتیاز دوم و کرمانشاه با ۸۴ امتیاز در رده سوم ایستادند.

رییس هیات کشتی آذربایجان شرقی با اشاره به رده دهمی نمایندگان استان در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی با ۴۳ امتیاز اظهار کرد: استان همدان با ۶۷ امتیاز، لرستان با ۶۰  امتیاز، گلستان ۵۸ امتیاز، البرز ۵۴ امتیاز، گیلان ۵۲ امتیاز، خراسان رضوی ۴۸ امتیاز در رده های چهارم تا نهم قرار گرفتند. 

  • منبع خبر : ایرنا