کشتارگاه‌های مرغ ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند
کشتارگاه‌های مرغ ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای جلوگیری از تویع خارج از شبکه، کشتارگاه‌های مرغ ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند. یوسف پایدار روز جمعه در دوره توجیهی آموزشی واحدهای کشتارگاهی مرغ، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، همراهی فعالان این بخش در جهت قانونمندی و ثبت […]

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای جلوگیری از تویع خارج از شبکه، کشتارگاه‌های مرغ ملزم به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت هستند.

یوسف پایدار روز جمعه در دوره توجیهی آموزشی واحدهای کشتارگاهی مرغ، اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره، همراهی فعالان این بخش در جهت قانونمندی و ثبت میزان ورودی و خروجی در سامانه جامع تجارت است.

وی گوشت مرغ و گوشت قرمز را کالایی ضروری عنوان کرد و گفت: ثبت اطلاعات ورود و خروج مرغ زنده تا سطح عرضه از ۹ آذر ماه با هدف شناسایی و رصد میزان تولید، واردات و فرایند توزیع و نگهداری کالا در این سامانه انجام می شود.

وی با اشاره به تبصره چهار ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق، افزود: براساس دستورالعمل های ابلاغی ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت برای ۲۶ قلم کالای مشمول ثبت رسید حواله، برای پایش و رصد سیستمی فرایندهای تولید، تأمین و عرضه با جدیت دنبال می شود و در صورت عدم رعایت موازین یاد شده،  به عنوان تخلف عرضه خارج از شبکه محسوب خواهد شد.

پایدار همچنین از فعالیت سامانه جامع انبارها با ۶۰۲ قلم کالای مشمول به عنوان یکی دیگر از فرایندهای پایش اطلاعات یاد کرد و گفت: براساس دستورالعمل های قانونی عدم ثبت اطلاعات کالاهای مشمول در این سامانه تخلف بوده و کالای قاچاق لحاظ خواهد شد.

دوره توجیهی آموزشی به منظور آشنایی هرچه بیشتر کارشناسان سامانه ادارات صمت شهرستان ها و همچنین واحدهای کشتارگاهی مرغ در مراغه، میانه، اهر و مرند برگزار شد.

  • منبع خبر : ایرنا