کشاورزان هشترود از آموزش مجازی در شرایط کرونا جا نماندند
کشاورزان هشترود از آموزش مجازی در شرایط کرونا جا نماندند

مدیر جهاد کشاورزی هشترود به برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی برای ۶ هزار کشاورز این شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره از اسفند سال گذشته کلید خورد و تا پایان سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ادامه می‌یابد. مجید احمدی افزود: در کنار آموزش مجازی، ترویج و آموزش کشاورزی در طول سال زراعی از طریق تماس انفرادی، بازدیدهای آموزشی […]

مدیر جهاد کشاورزی هشترود به برگزاری کلاس‌های آموزش مجازی برای ۶ هزار کشاورز این شهرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری این دوره از اسفند سال گذشته کلید خورد و تا پایان سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

مجید احمدی افزود: در کنار آموزش مجازی، ترویج و آموزش کشاورزی در طول سال زراعی از طریق تماس انفرادی، بازدیدهای آموزشی و با بهره‌مندی از رسانه‌های سمعی و بصری مختلف نیز جریان دارد تا راهنمایی‌ها و توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان منتقل شود.

وی با بیان اینکه ارتقای آگاهی و سطح دانش بهره‌برداران کشاورزی در بالا رفتن میزان بهره‌وری بخش کشاورزی نقش به سزایی دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا، اطلاعیه‌های ترویجی با موضوعات مختلف کشاورزی از جمله زراعت، باغبانی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، دامپروری و همچنین بیمه محصولات کشاورزی نیز از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان داخلی «تاک» به اطلاع کشاورزان شهرستان می‌رسد.

وی اظهار داشت: با اتمام محدودیت‌های مربوط به کرونا و از بین رفتن این ویروس شاهد برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری با هدف آموزش به کشاورزان منطقه خواهیم بود.

هشترود دارای ۱۴۰ هزار هکتار زمین زراعی است که ۱۰۰ هزار هکتار آن به گندم اختصاص دارد و حدود ۹۷ درصد از این میزان، زیرکشت گندم دیم قرار می‌گیرد.

این شهرستان به عنوان انبار غله آذربایجان‌شرقی مطرح بوده و دارای پنج سیلوی ذخیره گندم به ظرفیت ۲۶۰ هزار تن است. 

البته هشترود سه‌هزار و ۹۰۰ هکتار هم باغ دارد که بخش عمده آن را باغ‌های سیب تشکیل می‌دهد.

  • منبع خبر : ایرنا