کاهش ۳۳ درصدی مراجعه به شعبه تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی
کاهش ۳۳ درصدی مراجعه به شعبه تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که با الکترونیکی کردن اسناد، یک سوم مراجعات به شعب کاهش یافته است،گفت: در ماه‌های آینده دفترچه کاغذی حذف می‌شود.


به گزارش نهال امید،جعفر سمساری روز شنبه در نشست با خبرنگاران، مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۶۹۷ هزار و ۲۰۴ نفر اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، ۳۹۱ هزار نفر بیمه شده اجباری،۲۷۱ هزار نفر بیمه شده خاص، ۵۷ هزار و ۵۸۶ نفر بیمه رانندگان، ۴۴ هزار و ۹۵۳ نفر بیمه قالیباف، ۱۱ هزار و ۲۳ نفر بیمه بیکاری و ۴ هزار و ۴۵۳ نفر توافقی هستند.

وی از الکترونیکی کردن ۷۰ درصد پرونده ها در تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: هم اکنون گواهی کسر اقساط مستمری بگیران، درخواست برقراری مستمری، نام نویسی متمرکز بیمه شدگان و درخواست خدمات کوتاه مدت به صورت غیرحضوری انجام می شود.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: با اقدامات انجام شده، ۹۵ درصد از ۵۰ هزار کارگاه فعال استان لیست‌های ماهانه بیمه خود را به صورت غیرحضوری ارسال کرده اند و طرح تبدیل ️یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده کاغذی تامین اجتماعی استان به پرونده الکترونیکی نیز در حال انجام است.

سمساری خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی آذربایجان شرقی هم اکنون با ۲۸ شعبه، ۱۳ کارگزاری و ۹ شعبه اقماری برای ۲ میلیون نفر که ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود، خدمات ارایه می‌دهد.

وی از  بخشودگی ۴۲میلیارد تومانی جرایم حق بیمه اشخاص حقیقی و حقوقی آذربایجان شرقی در سال گذشته در راستای بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت: همچنین در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا، بدهی کارفرمایان تقسیط و در صدور کارت بازرگانی تسهیل شد.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین هشت هزار و ۶۶۵ فقره هم به جهت تسهیل پرداخت دیون کارگاههای مدیون گذشته تقسیط شده است.

سمساری امهال حق بیمه کارفرمایان، توسعه خدمات غیرحضوری، اعطای تسهیلات کمک هزینه بیکاری را از مهمترین اقدامات سازمان در زمان شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: اداره کل تأمین اجتماعی استان تا شکست کامل کرونا در کنار کارفرمایان و بیمه شدگان در راستای پایداری تولید و اشتغال خواهد بود.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، تعداد بیکاران استان نسبت به سال قبل رشد چندانی نداشته است، افزود: هم اکنون ۱۱ هزار نفر در استان مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

سمساری مجموع مستمری ‌بگیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۱۹۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته هشت درصد رشد بازنشستگی داشتیم، در حالی که رشد بیمه‌شدگان استان فقط ۲ درصد بوده است.

وی مطالبات معوق تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را یک هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمام کارگاه های بحرانی خدمات خود را دریافت می کنند.

۱۲۰۰ میلیارد تومان در بخش درمان آذربایجان شرقی هزینه شده است

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه مدیریت درمان استان با دارا بودن ۲ بیمارستان با ۳۹۸ تخت فعال، یک پلی کلینیک، ۲ درمانگاه تخصصی و دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی در شهر تبریز و ۹ مرکز درمانی نسبت به خرید و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به جمعیت استان، اقدام می کند تعداد بستری، جراحی، جراحی قلب و آنژیوگرافی انجام شده در مراکز درمانی ملکی استان را به ترتیب ۳۳ هزار و ۵۶۰، ۱۷ هزار و ۱۳۱، ۷۱۹ و ۴ هزار و ۶۲ مورد اعلام کرد  و افزود: در بخش درمان مستقیم بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد خرید خدمت از پزشکان و دندانپزشکان طرف قرارداد انجام شده است. 

اسماعیل مقدس پور عملکرد هزینه ای مدیریت درمان در سال ۹۸  را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در بخش درمان مستقیم بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش درمان غیر مستقیم ۸۰۰ میلیارد تومان  هزینه شده است .

وی از ارایه خدمات سرپایی به ۲ میلیون و ۶۰۱ هزار نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: ۱۷ هزار و ۱۳۱ عمل جراحی در بیمارستان های تامین اجتماعی انجام شده که ۷۱۹ عمل مربوط به قلب است، همچنین یک هزار و ۳۳۳ زایمان طبیعی و یک هزار و ۵۲۰ سزارین در این بیمارستان ها انجام شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از افتتاح درمانگاه های عجبشیر، هشترود و ملکان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: ایجاد پلی کلینیک در شهر جدید سهند و درمانگاه در شهرستان های صوفیان و بستان آباد و نیز بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تبریز در دستور کار بوده و به جد پیگیری می شود.

  • منبع خبر : ایرنا