کاهش نسبی دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواخر هفته جاری
کاهش نسبی دمای هوا در آذربایجان شرقی تا اواخر هفته جاری

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم شرایط ناپایدار جوّی و کاهش نسبی دمای هوا تا اواخر هفته جاری در استان خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با نهال امید در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم ناپایداری هوا تا روز جمعه و به صورت متناوب می‌باشد.

وی ادامه داد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب نیز تداوم فعالیت سامانه بارشی موجب افزایش ابر و بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق خواهد شد.

وی افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه باتوجه به تشدید ناپایداری‌ها، در نواحی مستعد بارش تگرگ نیز پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها می‌تواند در برخی ساعات موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در نواحی مرتفع اصابت صاعقه شود.

امیدفرهمچنین  یادآور شد: از لحاظ دمایی نیز کاهش نسبی دما تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۰ و چهار درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۲ درجه‌ است که نسبت به روز گذشته سه درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای سه درجه بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان و جلفا با دمای ۲۳ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند.