کانون اصلاح و تربیت آذربایجان‌شرقی افتتاح شد
کانون اصلاح و تربیت آذربایجان‌شرقی افتتاح شد

همزمان با هفته قوه قضائیه کانون اصلاح و تربیت اداره کل زندان های آذربایجان شرقی در جاده هروی واقع در شهر باسمنج از توابع تبریز افتتاح شد.

به گزارش نهال امید، این کانون در زمینی به مساحت ۷ هکتار و زیربنای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربعی با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است که ظرفیت پذیرش آن ۱۵۰ نفر می باشد و قرار است در آن ضمن نگهداری زندانیان زیر ۱۸ سال، تربیت و حرفه آموزی آنان نیز در این محل پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این کانون با بیان اینکه هدف از راه اندازی این کانون اصلاح و تربیت به همراه حرفه آموزی مددجویان است، وجود چنین مراکزی را برای اداره کل زندان ها مفید و مثبت ارزیابی کرد.

موسی خلیل اللهی اظهار داشت: برای اولین بار کانون اصلاح و تربیت به صورت مستقل در آذربایجان شرقی به بهره برداری می رسد که در کنار مسایل اصلاح و تربیت، با همت مددکاران، حرفه آموزی به عنوان یکی از اساسی ترین اهداف کانون به جدیت پیگیری می شود تا افراد پس از یادگیری مهارت به جامعه بازگردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز مرکزی با عنوان کانون اصلاح و تربیت به صورت مستقل در استان وجود نداشت، یادآور شد: هر چند در فضای داخل زندان به صورت مستقل چنین مجموعه ای فعال بود اما با توجه به قرار داشتن در فضای داخل زندان مناسب برای افراد با سن کم نبود و با اهداف کانون مغایرت داشت.

خلیل اللهی ظرفیت کلی کانون اصلاح و تربیت آذربایجان شرقی را حداکثر ۱۵۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در کل استان تنها تعداد ۱۵ نفر افراد دارای شرایط وجود دارند که به این مرکز منتقل خواهند شد.

بمدیرکل زندان های آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، گفت این کانون مرکزی برای نگهداری، اصلاح و تربیت اطفال غیر بالغ و بزهکار یا بزهکارانی که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشند، است.

حسن محمدیاری اظهار داشت: ضرورت جداسازی اطفال از بزرگسالان، اختصاص دادن آموزش و تربیت ویژه به نوجوانان و اصلاح و آماده سازی آنها برای بازگرداندن مجدد به جامعه و آغوش خانواده از اهداف مهم کانون اصلاح وتربیت به شمار می رود.

وی وجه تمایز بین مددجویان کانون اصلاح و تربیت با سایر مددجویان را وجود برنامه های مختلف در این کانون اعلام و اضافه کرد: اجرای برنامه متنوع در برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی موجود در کانون اصلاح و تربیت همگی القاکننده مفهوم نظم، مسئولیت‌پذیری و آموزش زندگی سالم است که در جهت رفع عوامل خطر بزهکاری مددجویان تنظیم شده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا