کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی  و محیط زیست  شهرستان تبریز برگزار شد
کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی  و محیط زیست  شهرستان تبریز برگزار شد

کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با حضور فرماندار شهرستان تبریز در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر بهروز مهدوی در این کارگروه با انتقاد از گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی گفت: بزرگترین مساله این شهر آب شرب […]

کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان تبریز با حضور فرماندار شهرستان تبریز در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر بهروز مهدوی در این کارگروه با انتقاد از گسترش کلانشهر تبریز به بهای نابودی باغات و اراضی کشاورزی گفت: بزرگترین مساله این شهر آب شرب است که ۵۵ درصد آن از زرینه رودی که روز به روز در حال خشک شدن است، تامین می‌شود و با این وضعیت گسترش شهر کار اشتباهی است.

وی با تاکید بر حفظ و احیای اراضی باغی حکم‌آباد تبریز، اظهار کرد: باغ بزرگ تبریز اگر در عمل پیاده شود جزو نمونه های شهری در کشور خواهد بود و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح کار بسیار بزرگی در عرصه محیط زیست، کشاورزی و باغ شهری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بحث تداخل اراضی و تجاوز به حریم ها در تبریز بسیار اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید این حریم ها را حفظ کنند و از آنها برای ساخت و ساز استفاده نکنند.

فرماندار تبریز ایجاد شهرک کشاورزی را علاوه بر تامین امنیت غذایی، باعث ارتقای معیشت کشاوزان، ارتقای منزلت اجتماعی کشاورزان و حفظ محیط زیست و جذب گردشگر دانست و بر عملیاتی کردن باغ شهر تبریز تاکید کرد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز نیز این شهرستان را در تولید محصولات کشاورزی در استان نمونه دانست و گفت: در سالزراعی جاری در بخش زراعت هشت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده و سه هزار هکتار نیز به گندم دیم اختصاص یافته است.

مهندس فرامرز افشانی با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزارها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، خاطرنشان کرد: در این طرح ۸۰۰ هکتار گندم، ۸۰۰ هکتار جو، ۴۵۰ هکتار نخود و ۲۵۰ هکتار علوفه دیم هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به  طرح احداث «باغ بزرگ» تبریز در منتهی الیه شمالغرب تبریز تصریح کرد : این طرح  در سال ۱۳۵۰ تصویب شده و قرار بود این پارک در مساحت ۸۸۰ هکتار احداث و به «پارک بزرگ خاورمیانه» تبدیل شود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سال ۱۳۷۰، طرح احداث این پارک مطرح و مقرر شد، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز، احداث آن را بر عهده بگیرد؛ در اوایل سال ۱۳۸۰ فازهای اول و دوم این طرح در روبروی فرودگاه تبریز و در سمت کارخانه شیر پگاه احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: باغ بزرگ حکم آباد در صورت تکمیل و بهره‌برداری، ریه تنفسی شهر تبریز بوده و از مناطق جذب گردشگران داخلی و خارجی در آینده خواهد بود.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان