کارشناس فوتبال: تراکتور در کناره‌های زمین مشکل اساسی دارد
کارشناس فوتبال: تراکتور در کناره‌های زمین مشکل اساسی دارد

کارشناس، مربی و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: تیم فوتبال تراکتور در کناره‌های زمین مشکل اساسی دارد و اگر در نیم فصل نسبت به ترمیم و تقویت این نقاط اقدام نشود، سقطو این تیم به رده های پایین محتمل است. کاظم محمودی روز دوشنبه در گفت وگو به بازی روز گذشته تراکتور مقابل سایپا اشاره و […]

کارشناس، مربی و پیشکسوت فوتبال تبریز گفت: تیم فوتبال تراکتور در کناره‌های زمین مشکل اساسی دارد و اگر در نیم فصل نسبت به ترمیم و تقویت این نقاط اقدام نشود، سقطو این تیم به رده های پایین محتمل است.

کاظم محمودی روز دوشنبه در گفت وگو به بازی روز گذشته تراکتور مقابل سایپا اشاره و اضافه کرد: در این بازی دو گوش سمت راست و چپ تراکتور بسیار ساکن بازی کرده و کمکی به فاز تهاجمی نمی کردند و اگر به جای سایپا تیم قدر مقابل تراکتور بازی می کرد، بدون تردید از همین ناحیه ضربات سختی به تیم وارد می شد.

وی ناهماهنگی در خط دفاعی و نبود مهاجم شش دانگ را از دیگر نقاط ضعف تراکتور در دور رفت لیگ برتر دانست و افزود: در این ۲ پست تراکتور حداقل به ۲  بازیکن باکیفیت نیاز دارد تا مقابل رقبا با خیال راحت تر به میدان رفته و خیال خود را از بابت گل نخوردن و نیز به گل رسیدن در فرصت های مناسب راحت کند.

محمودی ۳۰ دقیقه اول بازی تراکتور مقابل سایپا را بسیار بد ارزیابی کرد و اظهار داشت: ابتدای مسابقه و پس از دریافت گل تراکتور بسیار سردرگم و بدون برنامه بازی می کرد اما رفته رفته با بهره گیری از تجربه بازیکنانی مثل دژاگه، حاج صفی و خانزاده نبض بازی را در دست گرفت و با خطاهای مکرر مدافعان سایپا موقعیت های گل روی دروازه حریف ایجاد کرد تا اینکه در وقت های تلف شده با هوشیاری دژاگه و پاس گل وی و نیز شوت غیرقابل مهار بوحمدان به گل اول و برتری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به روند دقایق اول بازی اگر تراکتور در همان نیمه اول به گل نمی رسید، شرایط سخت تری پیدا می کرد و حتی امکان داشت با توجه به نیروی جوانی تیم حریف گل های بعدی را نیز دریافت کند که تجربه بازیکنان تراکتور این اجازه را به تیم حریف نداد.

محمودی اضافه کرد: در نیمه دوم نیز تراکتور اقدام به اداره بازی کرد تا به هر صورت ممکن سه امتیاز خارج از خانه را از آن خود کند که البته ترفندی خوب و مناسب از سوی کادر فنی بود چون اگر به دنبال زدن گل های بعدی بود، امکان دریافت گل از سایپا بسیار محتمل می شد.

وی برد تراکتور مقابل سایپا را بسیار حیاتی و مهم خواند و گفت: این برد توانست تراکتور را به جدول رده بندی لیگ برتر برگرداند و از بروز حاشیه های مختلف پیرامون تیم و باشگاه جلوگیری کند.

مربی سابق تراکتور از بازی روز گذشته محمد عباس زاده انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این مهاجم روز گذشته نشانه ای از بازیکن هفته های قبل نداشت و به نظرم دلیل اصلی آن نبود تمرکز کافی وی بود که آن نیز مربوط به تبلیغات بیش از حد روی این بازیکن از سوی هواداران بر می گردد؛ در حالیکه باید توجه داشت بزرگنمایی بیش از اندازه به ضرر بازیکن تمام می شود.

محمودی یکی دیگر از دلایل کم فروغ بودن عباس زاده در بازی روز گذشته را نبود نفر رقیب برای این بازیکن برشمرد و اظهار داشت: اگر در هر پست حداقل ۲ بازیکن در تیم وجود داشت به هیچ عنوان نفر اصلی برای خود حاشیه امن احساس نمی کرد و این عاملی برای پیشرفت می شود که این شرایط در تراکتور کنونی به خصوص در خط فوروارد وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آرامش و ایجاد محیطی عاری از حاشیه نیاز اصلی و مبرم تراکتور در شرایط کنونی است، یادآور شد: باید توجه داشت که در چنین وضعیتی می توان نسبت به تقویت تیم و نیز ایجاد انگیزه بین بازیکنان و کادر فنی اقدام کرد، در حالیکه هر گونه حاشیه تیم را از هدف اصلی خود دور می کند.

محمودی از تلاش های مالک باشگاه تراکتور طی سال های اخیر قدردانی کرد و با بیان اینکه در شرایط اقتصادی کنونی کشور کمتر کسی از جیب خود برای ورزش هزینه می کند، گفت: زنوزی تنها سرمایه گذار ایرانی است که وارد فوتبال شده و هزینه های هنگفتی را متحمل می شود و در حقیقت آبروی خود را به خاطر هواداران فوتبال آذربایجان در میان گذاشته است.

وی ابراز امیدواری کرد زنوزی در فاصله ۲ نیم فصل با درایت خود نسبت به ثبات مدیریت ها در هر دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی وارد عمل شده و کمک کند تا این ۲ تیم قدیمی به جایگاه های واقعی خود بازگردند.

تیم فوتبال تراکتور تبریز در بازی روز گذدشته خود مقابل سایپا به برتری ۲ بر ۱ رسید تا با ۲۲ امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی قرار بگیرد.

این تیم در هفته ۱۶ لیگ برتر روز سه شنبه ۵ اسفند ماه در مسجدسلیمان به مصاف نفت این شهر می رود.

  • منبع خبر : ایرنا