پهلوانان زورخانه‌ای تبریز گردهم می‌آیند
پهلوانان زورخانه‌ای تبریز گردهم می‌آیند

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان تبریز گفت: گردهمایی بزرگ پهلوانان زورخانه‌ای این شهرستان همزمان با شب ولادت مولای متقیان علی (ع) در محل زورخانه علی بن ابیطالب برگزار می‌شود. حسین افتخاری هدف از برپایی این گردهمایی را تجدید بیعت با ولایت عنوان و اضافه کرد: در شب ولادت الگوی ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی، امیرالمومنین […]

رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان تبریز گفت: گردهمایی بزرگ پهلوانان زورخانه‌ای این شهرستان همزمان با شب ولادت مولای متقیان علی (ع) در محل زورخانه علی بن ابیطالب برگزار می‌شود.

حسین افتخاری هدف از برپایی این گردهمایی را تجدید بیعت با ولایت عنوان و اضافه کرد: در شب ولادت الگوی ورزشکاران زورخانه ای و پهلوانی، امیرالمومنین علی (ع)، برگزاری این مراسم می تواند بیش از پیش در توسعه و ترویج منش و شیوه مردانگی آن امام همام موثر باشد.

وی اظهار داشت: گردهمایی فوق پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان استانی و شهرستان در محل زورخانه علی بن ابی طالب برگزار و از پیشکسوتان این رشته باستانی و فرهنگی تجلیل خواهد شد.

افتخاری اجرای آواز خوانی توسط مرشد زورخانه در مورد زندگی و سیره امیرالمومنین و همچنین آماده کردن کیک ۲ هزار نفری تولد امام اول شیعیان را از دیگر برنامه های این مراسم معنوی و ورزشی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در گردهمایی یاد شده شرایط و پروتکل های بهداشتی ابلاغی رعایت می شود، گفت: برای اجرای این مراسم تمهیدات لازم و کافی تدارک دیده شده است و امیدواریم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی هیچ مشکلی در اجرای این برنامه نداشته باشیم.

افتخاری گفت: همه ورزشکاران نه فقط ورزشکاران زورخانه ای باید در کنار توجه به ورزش قهرمانی، به اخلاق ورزشی هم توجه کنند و ورزش را فقط برای قهرمان شدن و کسب مدال خلاصه نکنند.

وی با اشاره به ارزش و مقام پیشکسوتان و بزرگان در بین ورزشکاران زورخانه ای، اظهار داشت: در این رشته آداب و آئین خاصی وجود دارد که باید به همه رشته ها سرایت پیدا کند که  از جمله آنها می توان به تذهیب نفس، احترام به پیشکسوتان و بزرگان، توجه به معنویات و سلامت جسم و روح اشاره کرد که به وضوح در ورزش زورخانه ای قابل لمس است.

  • منبع خبر : ایرنا