پرداختن به مسایل جزیی نمایندگان مجلس را از مسوولیت‌های ملی باز می‌دارد
پرداختن به مسایل جزیی نمایندگان مجلس را از مسوولیت‌های ملی باز می‌دارد

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداختن به مسایل جزیی، نمایندگان خانه ملت را از مسوولیت‌های ملی باز می‌دارد، گفت: نمایندگان باید بتوانند به وظایف ملی خود عمل کنند، زیرا در این صورت کار مردم سریع‌تر انجام می‌شود و امور ملی در اولویت رسیدگی کارهای نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش نهال امید، یوسف داودی روز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود: البته نمایندگان موظف به پیگیری کارهای مرتبط با حوزه انتخابیه، موضوعات استانی و مسائل ملی و در برخی موارد فراملی هستند، اما در صورتی که مسائل جزیی در مناطق و استان ها رفع شود، مسیر برای برداشتن گام های بزرگتر برای نماینده مجلس فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه وزرا در انتصاب مدیران استانی و منطقه‌ای به تخصص، تجربه و واقف بودن افراد به امور حکمرانی، گفت: در این صورت بسیاری از مشکلات مردم مربوط به کارهای اداری و محلی به نمایندگان ارجاع نمی‌شود.

وی در توضیح اهمیت انتخاب مدیران محلی و منطقه‌ای متخصص، طبق اصول شایسته سالاری، اظهار کرد: دولت باید مدیرانی را برای جایگاه‌های بالای شهری و استانی انتخاب کند که بر حسب وظیفه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشند. علاوه بر این، افراد باید توانایی کافی و تجربه لازم را برای انجام مسئولیت داشته باشند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: لزوما هر متخصصی در حوزه خود، مدیر موفقی نخواهد بود، زیرا تنها تخصص یا سابقه مدیریت نباید برای انتخاب افراد لحاظ شود. در واقع افرادی باید در جایگاه مدیران استانی و منطقه‌ای قرار بگیرند که بر امور حکمرانی واقف و از تخصص و تجربه کافی توأمان برخوردار باشند.

داودی اضافه کرد: مدیران باید از توانایی لازم و حتی سلامت جسمانی و روحی لازم نیز برخوردار باشند، زیرا هر کسی نمی‌تواند مسئولیت فرمانداری یا بخشداری و حتی استانداری را بر عهده گیرد.  مدیران بالادستی نباید بر اساس روابط مسئولین، این جایگاه ها را منصوب کنند.

وی یادآوری کرد: امروزه بسیاری از موضوعات و مشکلات محلی مردم مربوط به نمایندگان ارجاع می‌شود، حال آنکه اگر استانداران، معاونان استاندار، بخشداران و فرمانداران به درستی وظایف خود را انجام دهند، بسیاری از مشکلات مردم به نماینده ارجاع داده نمی‌شود.

  • منبع خبر : ایرنا