پایش مراحل زمستان گذران آفت چوبخوار کاپنودیس در جلفا
پایش مراحل زمستان گذران آفت چوبخوار کاپنودیس در جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از پایش مراحل زمستان گذران آفت چوبخوار کاپنودیس در این شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این پایش پیرو پروژه های عملیاتی حفظ نباتات و با هماهنگی کارشناس مسئول حفظ نباتات و کارشناس مروج پهنه دشت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از پایش مراحل زمستان گذران آفت چوبخوار کاپنودیس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس رضا عباسی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این پایش پیرو پروژه های عملیاتی حفظ نباتات و با هماهنگی کارشناس مسئول حفظ نباتات و کارشناس مروج پهنه دشت گردیان برگزار گردید گفت: در این پایش یکروزه به جهت شناسایی مرحله زمستان گذران آفت کاپنودیس و به دلیل پیش آگاهی و تحلیل خطر آفت در سالجاری و آمادگی لازم جهت مدیریت آن، تعدادی از باغات دشت گردیان مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: آفت به دو صورت حشره کامل در پناهگاه های مختلف، و لارو در زیر پوست قسمتهای مختلف پایین درخت زمستان گذرانی می کند این حشرات، در طی  دوسال، یک نسل، تولید می کنند.

مهندس عباسی در پایان به باغداران توصیه های فنی از جمله اندود تنه درختان، بهداشت باغات، جمع آوری علفهای هرز و حذف پناهگاه های زمستان گذران آفت را خاطر نشان کرد.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان