هیأت ترای‌اتلون آذربایجان‌شرقی جزو سه هیأت برتر کشور
هیأت ترای‌اتلون آذربایجان‌شرقی جزو سه هیأت برتر کشور

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون کشور گفت: هیأت ترای‌اتلون آذربایجان‌شرقی جزو سه هیأت برتر این رشته در کشور است. مهدی گودرزی روز چهارشنبه، ۱۰ آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رشته‌ی ترای‌اتلون یا سه گانه، ورزشی همگانی است که از آن به‌عنوان روح فعال زندگی یاد می‌شود و سه رشته‌ی دوچرخه‌سواری، دو و […]

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون کشور گفت: هیأت ترای‌اتلون آذربایجان‌شرقی جزو سه هیأت برتر این رشته در کشور است.

مهدی گودرزی روز چهارشنبه، ۱۰ آذر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رشته‌ی ترای‌اتلون یا سه گانه، ورزشی همگانی است که از آن به‌عنوان روح فعال زندگی یاد می‌شود و سه رشته‌ی دوچرخه‌سواری، دو و شنا را شامل می‌شود.

وی ادامه داد:  همه‌ی افراد در زندگی خود با رشته‌های دوچرخه سواری، دو و شنا عجین هستند لذا ترای‌اتلون یکی از ورزش‌هایی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: رشته‌ی شنا به‌عنوان یک فعالیت جسمانی نه تنها برای برای جلوگیری از غرق شدن در آب بلکه در زندگی را به ما آموزش می‌دهد، دوچرخه به‌عنوان اولین وسیله‌ی حمل‌ونقل افراد تلقی شده و دو نیز شکل ساده‌ی جابه‌جایی است که سواد حرکتی و بالاترین سطح حرکت برای زیستن را آموزش می‌دهد از طرفی کارشناسان ورزشی این سه رشته را به‌عنوان فعالیت‌های هوازی پیشنهاد می‌کنند.

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون کشور گفت: به‌نابه اصل تنوع، انسان‌ها نسبت به کارهای تکراری آزرده می‌شوند که در ورزش ترای‌اتلون این دیدگاه در نظر گرفته شده و از رشته‌های مختلفی استفاده می‌شود. 

وی گفت: ما تعریف درستی از ورزش‌های همگانی ارائه نداده‌ایم و تنها تعریف ما، تبدیل نیاز انسان به حرکت جسمانی در زندگی روزمره است اما هر حرکت جسمانی توانایی رفع نیاز ما را ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۸۹ اولین اتحادیه بین‌المللی این رشته تشکیل شده و در مدت زمان کمتری وارد عرصه‌ی جهانی شد که در سال ۲۰۰۰ میلادی المپیک تابستانی آن شروع به کار کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز در پارالمپیک ریو، معلولین این رشته باهم رقابت کردند.

گودرزی با بیان اینکه بیش از ۱۸۰ کشور جهان این رشته را ارائه داده و ۱۷۴ کشور نیز ساختار قابل قبولی در این رشته دارند، یادآور شد: ایجاد سلامتی و نشاط، دوری از بیماری‌های غیر واگیر، خود باوری و رقابت از تاثیرات این رشته است که در هر استانی بدون هیچ محدودیت جغرافیایی و سخت‌افزاری امکان برگزاری آن وجود دارد چرا که با هر وضعیت و سبکی سازگار است. 

رئیس فدراسیون ترای‌اتلون کشور بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ براساس وضایف قانونی خود و در راستای نظارت فدراسیون در عملکردها مصوبه‌ای را ابلاغ کردیم تا براساس آن نظام را پی‌ریزی کنیم؛ بر اساس آیین‌نامه‌ هیأت‌ها هفت حوزه عملکردی را برای آن تعیین کردیم تا منجر به توسعه ورزش استانی، آموزش، استعدادیابی و جذب منابع شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین امتیازاتی را نیز برای هیات‌های استانی در نظر گرفتیم که امتیاز زیر ۳۵ ضعیف بوده و در ساختار حکمرانی خود مشکل دارد، ۳۵ تا ۷۰ قابل قبول و بالای ۷۰ نیز عالی است.

وی در پایان تاکید کرد: ترای‌اتلون یک رشته‌ی ورزشی است که رسیدن به المپیک و کسب مدال در این رشته به استمرار در فضای تمرینات، حضور در مسابقات و بازخورد نیاز دارد؛ بسیاری از افراد با این دیدگاه که این رشته آسان بوده، وارد آن شدند در حالیکه این رشته یکی از سخت‌ترین ورزش‌ها بوده و صرفا به شنا، دوچرخه‌سواری و دو خلاصه نمی‌شود بلکه ترکیبی از هر سه و با قوانین ویژه‌ای است اما بزرگترین ایراد آن، زمانبر بودن یادگیری آن است چراکه یادگیری آن در حوصله‌ی مردم نمی‌گنجد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا