هوشمندسازی اتوبوسرانی تبریز توسعه می‌یابد
هوشمندسازی اتوبوسرانی تبریز توسعه می‌یابد

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: در سالجاری هوشمندسازی این ناوگان به طور جدی پیگیری و توسعه می‌یابد.

به گزارش نهال امید، ایمان غنی زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: تکمیل و توسعه سیستم هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان از مهمترین برنامه هایی است که شرکت واحد در برنامه‌های امسال خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور و در سال ۱۳۸۶ سیستم حمل ‌و ‌نقل عمومی تبریز به کارت بلیت الکترونیکی مجهز و پرداخت پول نقد متوقف شد، اظهار داشت: در ادامه تکمیل سیستم هوشمند، اتوبوسرانی تبریز به شبکه‌ای مجهز شده که در هر لحظه از شبانه روز اطلاعات مربوط به وضعیت تک تک اتوبوس‌های فعال و غیرفعال در خطوط اتوبوسرانی در دسترس است.

غنی زاده ادامه داد: سیستم فوق به مدیریت حمل ‌و نقل عمومی کمک می‌کند تا با اطلاع از نحوه پراکندگی اتوبوس‌ها در خطوط، ناوگان را به نحوی مدیریت کند که خدمات‌رسانی به شهروندان، هوشمندانه و در عین حال هدفمند انجام شود، ضمن اینکه با نصب نمایشگرهای زمان رسیدن اتوبوس در ایستگاه های سطح شهر، شهروندان می توانند از زمان رسیدن دقیق اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی ‌عملکرد ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به صورت هوشمند مدیریت، کنترل و نظارت می‌شود، گفت: این مسئله یک اتفاق مهم در حوزه حمل‌ و نقل عمومی‌ به حساب می‌آید اما با این وجود و با توجه به توسعه حمل و نقل هوشمند در سالیان اخیر، با طراحی اپلیکیشن موبایلی قصد داریم تا اقدامات اساسی جهت مدیریت سفر شهروندان و جلوگیری از انتظار آنها در ایستگاه ها به انجام برسانیم.

غنی زاده افزود: بدنی ترتیب شهروندن و مسافرین می توانند قبل از انجام سفر درون شهری خود، از موقعیت و زمان رسیدن اتوبوس به نزدیک ترین ایستگاه و یا دیگر مدهای ترکیبی مسافرت درون شهری مطلع شوند و اختیار لازم برای انتخاب مد حمل و نقل خود را داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد پروژه اپلیکیشن موبایلی مدیریت خدمات سفر اتوبوسرانی تبریز تا پایان سه ماهه نخست امسال عملیاتی و به تدریج تا پایان سال تکمیل شود.