همایش خانواده پایدار در تبریز برگزار شد .
همایش خانواده پایدار در تبریز برگزار شد .

همایش خانواده پایدار با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی برای پایداری و استحکام نهاد خانواده و آشنایی با عوامل موثر در ایجاد و توسعه خانواده پایدار و نقش زنان در این زمینه، در تبریز برگزار شد.

به گزارش نهال امید ، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در این همایش با اشاره به اینکه زنان، محور اصلی نظام خانواده هستند، گفت: زنان افسران صیانت از یک دارایی حیاتی به نام خانواده هستند و نباید اجازه دهیم این زیرساخت مهم آسیب‌پذیر باشد.

محمدباقر آقایی اظهار داشت: رویکرد دفاعی در سبک زندگی اجتماعی و خانواده باید نهادینه و موضوع پدافند غیرعامل همه‌گیر شود و برای این منظور نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی است که بخش عظیمی از این وظیفه بر عهده بانوان است.

وی افزود: اگر بخواهیم خانواده، تغذیه و محل زندگیمان در امان باشد بایستی اصول و الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنیم تا به یک نوع پایداری و تاب‌آوری دست یابیم.

آقایی گفت: پدافند غیرعامل یعنی دفاع در برابر تهاجم و حمله دشمن که فطری‌ترین، کم‌هزینه‌ترین، صلح‌آمیزترین و عاقلانه‌ترین دفاع بشر در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

وی ادامه داد: کشور به دلیل ماهیت استکبارستیزی نظام جمهوری اسلامی، به طور دایم در معرض تهدید است که از جمله این تهدیدها می‌توان به تحریم‌های همه‌جانبه اقتصادی، تهدیدها تروریستی و بیوتروریستی، حملات سایبری و خرابکاری رسانه‌ای و روانی اشاره کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امروز تهدیدها و جنگ‌ها، ترکیبی، زنجیره‌ای و مدرن شده است، گفت: تغییر آرایش‌های نظامی در منطقه و سطح بین‌الملل با هدف تشدید عملیات روانی، نشان از راهبرد تسخیر اراده‌هاست.

وی افزود: امروزه طرفین درگیر دانسته‌اند که علاوه بر منازعات فیزیکی می‌توان از طریق تهاجم فرهنگی طرف دیگر را به انفعال، فرار، عقب‌نشینی و حتی اسارت وا داشت و این هزینه‌ای به مراتب کمتر از درگیری‌های فیزیکی خواهد داشت.

آقایی اظهار داشت: جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم یکی از مقوله‌های جدید جنگ است و مسایل فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های نبردهای امروز به شمار می رود.

وی ادامه داد: موضوع جنگ نرم و زنان از مهم‌ترین موضوعاتی است که امروزه با توجه به هجمه‌های دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد؛ زنان قوام‌بخش خانواده بوده و در پیکره خانواده نقش محوری دارند و اساس جنگ نرم به هم ریختن همین نقشه است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی نیز در این همایش با اشاره به نقش سازنده بانوان در تحکیم بنیان خانواده، گفت: امروز جایگاه زن و خانواده از جمله موضوعاتی است که دشمن همواره در تهدیدهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران بر روی آن متمرکز شده است.

رقیه صادق‌زاده، خانواده را رکن و اساس جامعه و زیرساخت تولید قدرت ملی عنوان کرد و گفت: هر نوع تحول و تطوری در یک جامعه از خانواده شکل می‌گیرد.

به گزارش نهال امید ، در این همایش که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، دکتر محمدمهدی اسماعیل‌زاده پویا، از اساتید دانشگاه به ارائه مطالب آموزشی درخصوص آسیب‌شناسی و عوامل موثر بر ایجاد خانواده پایدار و نقش زنان در استحکام بنیان خانواده پرداخت.

  • منبع خبر : ایرنا