نیمی از فوت شدگان کرونا در آذربایجان شرقی بالای ۵۰ سال سن داشتند
نیمی از فوت شدگان کرونا در آذربایجان شرقی بالای ۵۰ سال سن داشتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیش از ۵۰ درصد فوت شدگان مبتلا به ویروس کرونا بالای ۵۰ سال سن داشتند.

به گزارش نهال امید، محمد حسین صومی شامگاه دیروز در جلسه مجمع سلامت و ستاد شهرستانی مقابله با کرونای میانه، میزان ابتلای کم و کاهش فوتی‌ها را سبب بهبود هر چه بیشتر اوضاع خواند.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصدد فوتی‌های ناشی از کرونا افراد ۵۰ سال به بالا هستند گفت: ۹۵ درصد از این فوتی‌ها نیز بیماری زمینه‌ای داشتند و تنها ۵ درصد بدون بیماری زمینه‌ای فوت کردند.

صومی میانگین مبتلایان به بیماری کرونا در سطح استان را ۵۰ سال و در شهرستان میانه ۵۳ سال اعلام کرد و افزود: میانگین سنی افراد فوت شده ناشی از کرونا در استان ۷۰ سال در استان و ۷۳ سال در شهرستان میانه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تراکم جمعیت را یکی از عوامل مهم در انتشار بیماری ذکر و اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان میانه با تراکم بالای جمعیت بنا بر مراودات بالا با سایر استان‌ها و شهرستان‌ها شاهد کنترل شیوع این ویروس هستیم که این امر با همت و تلاش اعضای ستاد مقابله با کرونا و مردم و خیرین حاصل شده است.

وی در پایان از جامعه روحانیت، هیئات مذهبی، فعالان فضاهای مجازی و رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و جلب و جذب کمک‌های مردمی و نیز آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم قدردانی کرد.