نوروزی سرد در انتظار آذربایجان‌شرقی
نوروزی سرد در انتظار آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از ورود دو سامانه‌ی بارشی و کاهش دمای استان طی هفته‌ی جاری خبر داد.

محمد امیدفر در گفت‌وگو با نهال امید در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوّی ناپایدار طی هفته‌ی جاری در استان است که دو سامانه‌ی بارشی در استان فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: سامانه‌ی اول تا اوایل روز دوشنبه در استان فعال بوده و موجب بارش باران و برف و وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید در استان خواهد شد که به تدریج از روز دوشنبه از استان خارج می‌شود.

وی افزود: از دوشنبه شب مجدداً سامانه‌ی بارشی دیگری فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و تا بعدازظهر جمعه ادامه می‌یابد.

امیدفر خاطرنشان کرد: این سامانه در نواحی سردسیر استان موجب بارش برف و مه می‌شود و در شهرستان‌های گرمسیری نیز بارش‌ها به‌صورت رگبار باران، رعد و برق و احتمالا بارش تگرگ خواهد بود.

وی گفت: باتوجه به فعالیت این سامانه‌ها در نواحی سردسیر و مرتفع، اختلال در تردد، لغزندگی جاده‌ها و وزش باد موجب کولاک برف و در نواحی و شهرهای گرمسیری استان آبگرفتگی معابر، اصابت صاعقه و جاری شدن رواناب پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: فعالیت این سامانه‌ها در کل آذربایجان شرقی به‌ویژه در نیمه شمالی استان مشاهده می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب شش درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر بود و همچنین دمای فعلی آن سه درجه‌ است که نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص خنک ترین و گرمترین شهر استان بیان کرد: اسکو با دمای شش درجه زیر صفر، سردترین شهر استان و میانه با دمای ۱۰ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌اند و بیشترین بارش از ایستگاه کلیبر با ۱۰.۷ میلی‌متر اعلام شده است.