نماینده مجلس: رزمایش‌های مقابله با زلزله در تبریز باید جدی گرفته شود
نماینده مجلس: رزمایش‌های مقابله با زلزله در تبریز باید جدی گرفته شود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رزمایش های مختلف برای مقابله با زلزله های احتمالی در کلانشهر تبریز باید جدی گرفته شود. علیرضا منادی روز شنبه در نشست هیات مدیره جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به وقوع زلزله های بسیار مهیب در تبریز طی سده های گذشته […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری رزمایش های مختلف برای مقابله با زلزله های احتمالی در کلانشهر تبریز باید جدی گرفته شود.

علیرضا منادی روز شنبه در نشست هیات مدیره جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، افزود: با توجه به وقوع زلزله های بسیار مهیب در تبریز طی سده های گذشته همواره باید منتظر وقوع این حادثه غیرمترقبه بود و برای مقابله با آن باید در تمام زمینه ها اعم از آمادگی های قبل و بعد از زلزله و امدادرسانی های سریع آمادگی لازم و کافی را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بر اساس شواهد علمی، سوابق تاریخی و اعلام سازمان ملی زمین شناسی ایران مبنی بر احتمال وقوع زلزله های قریب الوقوع در تبریز و حتمی بودن آن در آینده، باید برنامه و پیش بینی های لازم در این مورد انجام شود تا خدای نکرده در صورت وقوع چنین حادثه ای، آمادگی لازم را داشته باشیم و از بروز هر گونه فاجعه انسانی جلوگیری به عمل آید.

منادی ادامه داد: تبریز حداقل در طی تاریخ ۲۰۰ ساله خود زلزله های وحشتناک و سهمگینی را تجربه کرده است و به همین جهت وظیفه جمعیت هلال احمر، آموزش مردم و اجرای مانور های مقابله با زلزله در نقاط مختلف شهر است که خیلی باید جدی گرفته شده و عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار نسبت به وقوع زلزله در تبریز، بر آمادگی تمامی نهادهای مسئول از جمله مدیریت بحران، شهرداری ها و فرمانداری این شهرستان تاکید کرد.

منادی گفت: استانداری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هر سازمان و نهادی که در قانون وظیفه ای برای پیشگیری از حوادث و بحران ها برای آنها ماموریت هایی تعریف شده است، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند و هر نهاد باید به وظیفه خود در قبال چنین بحران هایی عمل کند.

وی اضافه کرد: دولت نیز باید بودجه کافی برای تاسیس بیمارستان های صحرایی بزرگ و مراکزی که شهر را از حادثه زلزله دور کند، در نظر بگیرد و دستگاه های امدادی مانند جمعیت هلال احمر باید امکانات و تجهیزات خود را برای امدادرسانی به چنین امری تنظیم کرده و افزایش دهند تا در هنگام وقوع بحران با کمترین مشکل مواجه شویم.

در این نشست مقرر شد مدیرعامل جمعیت هلال احمر آرذبایجان شرقی و مدیر کل بیمه سلامت پیش بینی های لازم را برای مقابله با زلزله های احتمالی انجام دهند و گزارشی در این مورد آماده کنند.

  • منبع خبر : ایرنا