نمایشگاه سلامت در تبریز بازگشایی شد
نمایشگاه سلامت در تبریز بازگشایی شد

همزمان با هفته سلامت نمایشگاه سلامت با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پارک ائل گلی تبریز بازگشایی شد.

دکتر حسین حقائی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز عصر سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: سلامت به معنای برخورداری از رفاه کامل جسمی، روحی و روانی و در واقع نبود بیماری است.

به گزارش نهال امید، وی با بیان این‌که بحث سلامت، سه بعد جسم، روح و روان انسان را درگیر می‌کند، افزود: سلامت، محور توسعه پایدار بوده و برای رسیدن به توسعه پایدار بایستی مردم از سلامت عمومی برخوردار باشند.

وی با تاکید بر این‌که دستیابی به بهداشت عمومی بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، ادامه داد: هر کدام از سه بخش مردم، مسئولان و سازمان‌های مردم نهاد، نقش اساسی در بحث سلامت ایفا می‌کنند.

حقائی با بیان این‌که اتخاذ تصمیمات در حوزه بهداشت و سلامت نیازمند تعامل با مردم جهت رفع نیازها و انتظارات است، گفت: برای اهمیت موضوع سلامت و نقش مردم در این عرصه، هر ساله هفته سلامت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هفته سلامت سالجاری نیز با رویکرد “سلامت ما، سلامت سیاره ما” برگزار شده و بر نقش محیط زیست و برخورداری از سلامت آب، هوا و خاک نیز تاکید می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ادامه‌ داد: آینده زمین نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی قطعاً بر سلامتی مردم تاثیر داشته و باید با مشارکت ادارات مختلف در جهت حفظ سلامتی مردم با مدیریت انرژی پاک و … تعامل و تصمیم گیری انجام بگیرد تا سیاره‌ای سالم برای نسل‌های آتی به یادگار بگذاریم.

در ادامه دکتر احمد مردی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز با اشاره به فعالیت‌های این مرکز به عنوان بازوی اجرایی مرکز بهداشت استان، اظهار کرد: نگاه مردم و مسئولان به مقوله سلامت در دوران پیش از کرونا با دوران پس از کرونا متفاوت بوده و امروز به این نتیجه رسیدیم که سلامت اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی با بیان این‌که سلامتی یک کالای لوکس نیست که اگر نباشد مشکلی ایجاد نکند، ادامه داد: ادارات مختلفی چون شهرداری، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان، سپاه عاشورا، سازمان‌های مردم نهاد و … طی ۲.۵ سال گذشته از زمان شیوع کرونا در میدان حاضر بوده و به بدنه بهداشت و سلامت کمک کردند.

مردی با اشاره به حضور این نهادها در نمایشگاه هفته سلامت تبریز، گفت: طی یک هفته، مشاوره‌های مختلف سلامت، روان، تغذیه و کرونا به مردم در حاشیه این نمایشگاه ارائه می‌شود و واحد واکسیناسیون سیار کرونا نیز در این نمایشگاه فعال است.

در ادامه محمدحسین حسن زاده، مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: اهمیت بحث سلامت در زندگی روزمره کنونی در حال افزایش است.

وی با بیان این‌که تعامل دستگاه‌های مختلف شهری در مدیریت سلامت شهروندها تاثیر داشته است، افزود: یکی از اولویت‌های یعقوب هوشیار، شهردار جدید کلانشهر تبریز، سلامت شهروندی است.