روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، از نفوذ سامانه بارشی به استان از بعد از ظهر و شب جمعه ۳۰ آبان خبر داد. در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان آمده است: بارش باران و برف و در برخی نواحی مه، بارش باران و برف (به‌ویژه روزهای شنبه […]

روابط عمومی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی با صدور هشدار جوی سطح زرد (آگاهی)، از نفوذ سامانه بارشی به استان از بعد از ظهر و شب جمعه ۳۰ آبان خبر داد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان آمده است: بارش باران و برف و در برخی نواحی مه، بارش باران و برف (به‌ویژه روزهای شنبه و دوشنبه)، در نواحی گرمسیر استان گاهی بصورت رگبار باران و رعد و برق، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و کاهش نسبی دما بر اثر نفوذ این سامانه بارشی پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده که کلیه نواحی استان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفته و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ای و کولاک برف (به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی) بر اثر نفوذ آن محتمل است.

همچنین توصیه شده که شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و با رعایت نکات ایمنی و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند؛ به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان نیز توجه شده و در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند.

بر اساس اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان، این سامانه بارشی روز سه شنبه چهارم آذرماه، استان را ترک می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا