نفوذ سامانه‌ی بارشی نسبتا فعال از روز چهارشنبه به استان
نفوذ سامانه‌ی بارشی نسبتا فعال از روز چهارشنبه به استان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از بعد از ظهر روز چهارشنبه نفوذ سامانه‌ی بارشی نسبتا فعالی در استان موجب ابرناکی، وزش باد و بارش برف و مه گرفتگی و کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما خواهد شد.

محمد اشجعی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طبق نقشه‌های هواشناسی، امروز جوی نسبتا پایدار در استان حاکم است، البته امروز گذر امواج تراز میانی جو، موجب ابرناکی و در برخی نواحی باعث مه گرفتگی و کاهش دید خواهد شد.

وی بیان کرد: از روز چهارشنبه، در اثر فعالیت سامانه‌ی بارشی، در برخی نواحی کولاک برف، یخبندان، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ی پیش بینی می‌شود، فعالیت این سامانه تا روز شنبه در استان ادامه داشته و در نواحی جنوبی استان فعالیت بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان کلیبر با هفت درجه بالای صفر و شهرستان ورزقان  با ۱۳ درجه زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان هستند.  

اشجعی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان دو درجه بالای صفر و در سردترین زمان یک  درجه زیر صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز صفر درجه بوده که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، تغییری نکرده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان مه گرفتگی وجود دارد، طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین میزان بارش برف در شهرستان ملکان، ۱٫۳ میلی متر گزارش شده است.

وی با ارائه‌ی توصیه‌هایی به شهروندان، اظهار کرد: شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ کنند.

  • منبع خبر : ایسنا