ملت باید بدانند که سرنوشتشان وابسته به انتخابات است
ملت باید بدانند که سرنوشتشان وابسته به انتخابات است

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر، در گفت‌وگو با نهال امید اظهارکرد: ملت باید بدانند که سرنوشتشان وابسته به انتخابات است. باید احساس تکلیف نماییم و در انتخابات حاضرشویم. تمام کسانی که در جامعه نفوذ دارند، می توانند وارد میدان شده و مردم را به حضور در انتخابات اگاهی دهند باید رأی بدهیم، چون […]

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر، در گفت‌وگو با نهال امید اظهارکرد: ملت باید بدانند که سرنوشتشان وابسته به انتخابات است. باید احساس تکلیف نماییم و در انتخابات حاضرشویم. تمام کسانی که در جامعه نفوذ دارند، می توانند وارد میدان شده و مردم را به حضور در انتخابات اگاهی دهند باید رأی بدهیم، چون باید به سرنوشت خودمان رسیدگی کنیم. اسلام این حق را به مسلمانان داده است که برای تعیین سرنوشت خود رأی بدهید.
وی، ضمن بازگونمودن لزوم  آگاهی یافتن مردم برای شرکت در انتخابات افزود: مردم می توانند آگاهی پیدا کند و تحقیق و بررسی نمایند. در صدا و سیما و رسانه ها باید روشنگری شود.
شربیانی، رأی دادن وظیفه و تکلیف دینی دانست و ادامه داد: رأی دادن وظیفه و تکلیف دینی است و باید مطیع دستورات الهی باشیم. رأی دادن در درجه اول تقویت نظام است و در مرحله بعدی رأی به رییس جمهور منتخب محسوب می شود و به طوکلی مردم باید در حفظ نظام و انقلاب نقش آفرینی نمایند.
امام جمعه عجب شیر، یادآورشد: در کشورمان احزاب جایگاهی ندارند. احراب تاحدودی تاثیردارند و می توانند ایفاگر نقشی باشند و در پرشورنمودن انتخابات و کشاندن مردم به صحنه و ترغیب و تشویق مردم به رأی دادن اثرگذار تلقی می شوند.
وی، بااشاره به ضرورت رنگ خدایی داشتن فعالیت مسلمانان افزود: چون مسلمان هستیم و پیرو اهل بیت محسوب می شویم باید فعالیت هایمان رنگ خدایی داشته باشد. باید در همه کارها اخلاق اسلامی رعایت شود و در تأیید و تبلیغ کاندیداها رعایت اخلاق ضروری است و باید از بدگویی و تهمت و خُرد نمودن شخصیت رقیبان برحذر باشند و به طورکلی هم کاندیداها و هم طرفداران کاندیداها اخلاق اسلامی را رعایت ایند.
امام جمعه عجب شیر، از ناامیدشدن دشمنان درپی حضور چشمگیر در انتخابات گفت و تاکیدکرد:هراندازه آمار شرکت کنندگان در انتخابات چشمگیر باشد، دشمنان دین و کشورمان ناامید می شود و هر اندازه کم باشد خوشحالی و امیدوارشدن و گستاخ دشمنان را درپی داردو باید بدانیم که حضور پُررنگ در انتخابات موجب خنثی نمودن توطئه های دشمنان می شود.

گفت و گو: امیرمسعود طایفه سلطانخانی

  • منبع خبر : نهال امید