معیار دسته بندی شهرها به کم خطر و پر خطر
معیار دسته بندی شهرها به کم خطر و پر خطر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معیار دسته بندی شهرها به کم خطر و پر خطر تشریح کرد.

به گزارش نهال امید، عباسعلی درستی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلوزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: تقسیم بندی شهرها به مناطق کم خطر و پرخطر بر اساس تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها است.

وی اضافه کرد: وضعیت شهرها بر اساس تعداد مبتلایان در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت آن شهر به دو دسته پرخطر و کم خطر دسته‌بندی می‌شود.

وی گفت: تعداد بستری‌های هر شهر در هفته گذشته باید هفت نفر و در هفته جدید یک نفر باشد و این معیار در تمامی هفته‌های جدید نسبت به هفته‌های گذشته صادق است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: کم خطر باقی ماندن یک شهر بستگی به عملکرد مردم دارد و تقسیم بندی در شهرهای کم خطر یا پر خطر بسته به رفتار مردم ممکن است در هر هفته تغییر پیدا کند.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت معیارهای فاصله گذاری اجتماعی و ادامه کسب و کارها و رفت و آمدهای مردم بر اساس اصول بهداشتی از دیگر شروط کم خطر باقی ماندن شهرها به شمار می‌آید.

وی تأکید کرد: ویروس در تمامی نقاط استان گسترش یافته است و از مردم خواهش می‌کنیم تا با ما همکاری کرده و برای کنترل بیماری اصول بهداشتی را رعایت کنند.درستی گفت: با توجه به برقرار بودن فعالیت عمده صنوف و مغازه‌ها پروتکل‌های بهداشتی باید از طرف مراجعه کنندگان و هم مردم باید رعایت شوند.

وی در خاتمه تاکید کرد: اگر در شهرهای کم خطر نماز برپا می‌شود، باید با تعداد کم و محدود و رعایت فاصله مورد تایید و بهداشتی فردی برگزار شود و نمازگزاران مهر و ساده شخصی به همراه داشته باشند.

ایسنا