معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: کاهش آمارها ‌نشانه رفع خطر کرونا نیست
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: کاهش آمارها ‌نشانه رفع خطر کرونا نیست

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا در استان در هفته های اخیر گفت: البته شهروندان باید توجه داشته باشند که کاهش آمارها به معنای رفع خطر کرونا نیست. علیار راستگو روز دوشنبه در بیست و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی […]

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی های کرونا در استان در هفته های اخیر گفت: البته شهروندان باید توجه داشته باشند که کاهش آمارها به معنای رفع خطر کرونا نیست.

علیار راستگو روز دوشنبه در بیست و یکمین جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی اظهار کرد: کاهش محدودیت های کرونایی نیز نشانه عادی شدن وضعیت در جامعه نبوده و حساسیت ها تا ریشه کنی کویید ۱۹ یا تزریق واکسن کرونا باید ادامه یابد. 

وی افزود: به رغم اینکه بیش از ۹۵ درصد مردم آذربایجان شرقی از ماسک استفاده می کنند، ولی مراعات پروتکل ها و فاصله های اجتماعی همچنان نیاز است، چون عادی انگاری کرونا موجب شیوع مجدد بیماری و عزادار شدن خانواده ها می شود. 

راستگو همچنین با اشاره به اینکه کادر بهداشت و درمان، زحمات فراوانی را متحمل شده اند، گفت: برخی از پرستاران و کادر درمان استان مدت ها است که مرخصی نرفته اند و حتی خانواده خود را از نزدیک ندیده اند؛ بر این اساس تقدیر همگانی از مدافعان سلامت لازم و ضروری است. 

وی همچنین با اشاره به اینکه شورای اطلاع رسانی آذربایجان شرقی یکی از منظم ترین شوراهای استان است و ساختارهای مناسبی برای اطلاع رسانی دارد، اظهار کرد: البته اخباری که دارای اهمیت است و افکار عمومی نسبت به آن حساسیت دارند، باید دستگاه ها بلافاصله پاسخگوی افکار عمومی و نیازهای جامعه باشند و در واقع با جامعه و نیازهای اطلاعاتی رسانه ها حرکت کنند. 

وی ادامه داد: ادارات باید در مواقع ضروری، اطلاع رسانی به هنگام داشته باشند و با بیان واقعیت ها نیازهای اطلاعاتی و سووالات رایج در جامعه را با همکاری رسانه ها پاسخ دهند تا از ایجاد شبهه جلوگیری شود. 

دبیر شورای اطلاع رسانی و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: روابط عمومی های استان در خصوص اطلاع رسانی اخبار مهم و مطالبات مردمی سرعت عمل و حساسیت مناسب را داشته باشند. 

علی پیروزمنش اظهار کرد: هم افزایی روابط عمومی ها و رسانه های آذربایجان شرقی ظرفیت بزرگی است که می تواند منجر به تحول بیشتری در حوزه اطلاع رسانی استان شود. 

  • منبع خبر : ایرنا