مطالبات شهرداری تبریز از دولت پیگیری شود
مطالبات شهرداری تبریز از دولت پیگیری شود

شهردار تبریز با اشاره به دیدار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خواستار تحقق مطالبات مهم شهرداری از دولت در خصوص موارد مختلف شهری شد. ایرج شهین باهر با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان مجلس، اظهار کرد: شهرداری تبریز مطالباتی دارد که با وجود پیگیری‌های مستمر، بدون پاسخ مانده و […]

شهردار تبریز با اشاره به دیدار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، خواستار تحقق مطالبات مهم شهرداری از دولت در خصوص موارد مختلف شهری شد.

ایرج شهین باهر با اشاره به جلسه مشترک شورای اسلامی شهر تبریز و نمایندگان مجلس، اظهار کرد: شهرداری تبریز مطالباتی دارد که با وجود پیگیری‌های مستمر، بدون پاسخ مانده و یکی از مهم‌ترین این موارد، عوارض آلایندگی شرکت‌هایی همچون پتروشیمی تبریز است.

وی با بیان این‌که دولت باید در این راستا عوارض آلایندگی‌های شهری را در اختیار شهرداری قرار دهد، افزود: عوارض سوخت نیز بر اساس قیمت قبلی محاسبه و پرداخت می‌شود و اکنون شهرداری خواستار تجدید نظر و محاسبه این عوارض بر اساس قیمت روز است.

وی با اشاره به لزوم تجهیز و تقویت سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی در راستای آمادگی هر چه بیشتر این سازمان، بیان کرد: تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت آتش نشانی بر اساس بند ۲ تبصره ۵ بودجه سال ۱۴۰۰، موضوع مهم دیگری است که مورد مطالبه شهرداری تبریز است.

شهردار تبریز بیان کرد: با توجه به وجود بافت فرسوده و تاریخی در بخش‌هایی از شهر، احیا و بازآفرینی شهری موضوعی ضروری است که در این راستا خواستار تخصیص اوراق مشارکت برای بافت‌های فرسوده، قدیمی و تاریخی هستیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: تعیین تکلیف لایحه ارزش افزوده و تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری موضوعی در رابطه با منابع درآمدی و مالی شهرداری است که نمایندگان مجلس می‌توانند در این زمینه رایزنی کرده و یاریگر شهرداری باشند.

وی، وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری را از دیگر مطالبات این مجموعه دانست و گفت: لایحه استخدامی شهرداری‌ها از سال گذشته در مجلس مطرح شده و پیگیر این موضوع هستم؛ از نمایندگان استان نیز خواستاریم که این مورد مهم را که در رابطه با منابع انسانی و امنیت شغلی کارکنان شهرداری است، در مجلس پیگیری کنند.

  • منبع خبر : ایسنا