مردم فرآورده‌های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنند
مردم فرآورده‌های گوشتی و دامی را با خیال راحت مصرف کنند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که مردم با خیال راحت فرآورده‌های گوشتی و دامی را مصرف کنند، گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در مصرف فرآورده‌های گوشتی و دامی مشاهده نشده است.

به گزارش نهال امید، دکتر امیرحسین بهداد در گفت‌وگویی با بیان این‌که کرونا، ویروس مشترک بین انسان و حیوان است، اظهار کرد: قوت غالب مردم فرآورده‌های گوشتی و دامی اعم از گوشت گاو، گوسفند و مرغ است ولی تاکنون موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از مصرف فرآورده‌های دامی به انسان مشاهده نشده است.

وی افزود: گوشت شتر می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا به انسان باشد؛ بر همین اساس شترهای استان نیز مورد بررسی قرار گرفته و به صورت رندوم نمونه برداری شده‌اند ولی تاکنون موردی از ویروس کرونا در آن‌ها مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان این‌که مردم از مصرف فرآورده‌های دامی و گوشتی نگران نباشند، گفت: تاکنون موردی از انتقال ویروس از فرآورده‌های دامی و گوشتی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: مصرف گوشت و شیر شتر نیز در بین مردم زیاد معمول نیست البته در صورت مصرف نیز باید شیر و گوشت شتر را در حرارت بسیار بالایی بپزند تا ویروس های احتمالی موجود با پخت کامل از بین برود.

وی افزود: نقل و انتقال شتر از استان‌های جنوبی کشور به آذربایجان شرقی در راستای مقابله با کرونا، ممنوع شده است و از این بابت هیچ گونه مشکلی در استان ما وجود ندارد.

بهداد با ارائه‌ی توصیه‌هایی به مردم در مصرف فرآورده‌های گوشتی و دامی، افزود: ولی مردم باید مراقب عوامل بیرونی باشند؛ چرا که در حالت عمومی احتمال آلودگی فروشندگان یا افراد قصاب به ویروس کرونا وجود دارد و از فرد به فرد دیگری منتقل می شود.

وی افزود: مردم با رعایت اصول اولیه می‌توانند نسبت به مصرف و خرید فرآورده‌های دامی و گوشتی اقدام کنند، همچنین گوشت را به طور کامل پخته و مصرف کنند.

ایسنا