مدیریت پسماند از دغدغه های اصلی جوامع بشری امروز است
مدیریت پسماند از دغدغه های اصلی جوامع بشری امروز است

رئیس اداره‌ی محیط زیست شهرستان اهر گفت: مدیریت پسماند از دغدغه های اصلی جوامع بشری امروز است.

ابوالفضل جمالی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز زمین پاک در اهر در گفت‌وگو با ایسنا، مدیریت پسماند را مهمترین دغدغه‌ی اصلی امروز جوامع بشری برشمرد و اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان اهر به دلیل مصرف گرایی شاهد افزایش روزافزون پسماند و زباله های شهری در طبیعت هستیم که شهرداری باید در خصوص تفکیک زباله از مبدا تا مقصد اقدامات اساسی انجام دهند.

وی ادامه داد: معضلات زیست محیطی یکی از دغدغه های مهم مسئولان بوده و تنها راه مقابله با این معضلات و پاک ماندن زمینگ فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف مردم در این زمینه است.

وی، روز زمین پاک را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زیست بوم عنوان کرد و افزود: توجه به محیط زیست و پیرامون آن نقش انکارناپذیری در نهادینه سازی ارزشها و باورهای انسانی برای حفظ و صیانت از محیط  زیست و داشتن محیط سالم دارد.

رئیس اداره‌ی محیط زیست شهرستان اهر خاطرنشان کرد: روز زمین پاک یک روز نیست بلکه یک جنبش محیط زیستی است و امسال نیز مانند هر سال در ایران همراه با سایر دنیا این روز گرامی داشته می شود تا همه از اهمیت زمین و موهبت های آن و گامهایی که می توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد امنیت غذایی جوامع بشری در گرو حفظ و سالم نگهداری طبیعت است که این امر حساسیت این موضوع را دو چندان کرده است.

جمالی افزود: به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک امروز با همکاری شهرداری و دوستداران طبیعت اقدام به پاکسازی بیش از ۵۰ هکتار اراضی نزدیک به محل دفن زباله شهری در جاده آذغان این شهرستان شد و پیش از این نیز با همین اکیپ قسمتی از ورودی جاده اهر به کلیبر به طول ۵ کیلومتر پاکسازی شده بود.

وی در پایان از تمام افرادی که به نحوی در حفظ و حراست از محیط زیست خدمات ارزنده ای انجام می دهند، تقدیر و تشکر کرد. 

به گزارش ایسنا، به مناسبت روز جهانی زمین پاک و به همت اداره محیط زیست، شهرداری و جمعی از دوستداران طبیعت در شهرستان اهر به‌صورت نمادین در اراضی زراعی جاده اذغان پاک‌سازی شد.

  • منبع خبر : ایسنا