ماهواره رصد زمین به فضا رفت
ماهواره رصد زمین به فضا رفت

چین ساعاتی پیش ماهواره جدیدی را برای رصد زمین به فضا فرستاد. رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) نوعی فناوری سنجش از راه دور مایکروویو است که برای مطالعه محیط زمین‌شناسی و نظارت بر لغزش‌ها و زلزله‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری نهال امید به نقل از شینهوا، چین ساعاتی پیش ماهواره جدیدی را برای رصد زمین به فضا فرستاد. 

این موشک در ساعت ۷:۴۴ صبح از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غربی این کشور به فضا پرتاب شد و در مدار از پیش تعیین شده قرار می‌گیرد.

این بزرگترین ماهواره رصد زمینی چین است که در مدار بر اساس کالیبر عمل می‌کند؛ این ماهواره ۳.۲ تن وزن دارد و آنتن آن بیش از ۳۳ متر مربع است.

این ماهواره چین را قادر می‌سازد تا زمین‌های سیاره زمین را با دقت میلی‌متری بررسی کند. همچنین به دانشمندان کمک می‌کند تا مناطق پوشیده از جنگل را بهتر بررسی کنند.

طبق بیانیه آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای، بهره برداری از این ماهواره می‌تواند وابستگی چین به داده‌های SAR ارائه شده توسط سایر کشورها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

موشک Long March-4C که توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای ساخته شده  حامل این ماهواره بوده و می‌تواند انواع مختلفی از ماهواره‌ها را به مدارهایی در ارتفاعات مختلف حمل کند. این اولین پرتاب از سری موشک های Long March 4 در سال جاری است.

  • منبع خبر : فارس