لزوم راه اندازی رستوران های سنتی در اماکن تاریخی شهر
لزوم راه اندازی رستوران های سنتی در اماکن تاریخی شهر

شهردار منطقه ۸ تبریز بر لزوم راه اندازی رستوران های سنتی در اماکن تاریخی شهر تاکید کرد.

به گزارش نهال امید، علی مدبر در جلسه ای با جمعی از هیات امنای اغذیه فروشی و مدیران رستوران های تبریز در خصوص افزایش همکاری ها برای راه اندازی مسیرهای غذا خوری و راه اندازی رستوران های سنتی همگون با بافت تاریخی شهر در خانه ها، حمام ها و یخچال های تاریخی تبریز با آنها تبادل نظر کرد.

او با اشاره به محورهای گردشگری و پیاده راهی منطقه، این مسیرها را دارای پتانسیل بالا برای ایجاد کاربری های رفاهی و غذا خوری دانسته و از مدیران رستوران ها و غذا خوری ها  دعوت نمود تا در راه اندازی رستوران و چای خانه و کافی شاپ در این اماکن با شهرداری منطقه هشت همکاری کنند.

مدبر با اشاره به طراحی غرفه های رفاهی- خدماتی در محوطه داخلی میدان بهشتی این مکان را فضای مناسبی برای حضور برندهای مختلف غذاخوری، سوغات فروشی و … دانست.

شهردار منطقه ۸ با اشاره به برنامه های شهرداری منطقه برای ایجاد مسیر گردشگری حدفاصل پل ملل متحد تا پل قاری، از سرمایه گذاران مختلف دعوت کرد تا با راه اندازی غذاخوری، کافی شاپ و دمنوش خانه در مجاورت پلهای تاریخی موجود در مسیر با شهرداری منطقه ۸ در اجرای این طرح مشارکت کنند.

مدبر با اشاره به وجود صدها خانه تاریخی به همراه یخچال و حمام های تاریخی در منطقه از این اماکن به عنوان پتانسیل بالا برای راه اندازی رستوران ها و استفاده گردشگری از آنها یاد نمود که دارای منافع مالی بالایی برای سرمایه گذاران خواهد بود.

 در این جلسه توافقات لازم در خصوص راه اندازی فضاهای رفاهی-خدماتی در اماکن گردشگری منطقه، از مجاری قانونی به عمل آمد.

  • منبع خبر : شهریار