فعالیت ۶ کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و ماسک در ارس
فعالیت ۶ کارخانه تولید کننده مواد ضدعفونی کننده و ماسک در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و تامین نیازها و ملزومات بهداشتی کشور، شش کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده و پارچه ماسک و لباس بیمارستانی در منطقه آزاد ارس مشغول فعالیت هستند.

به گزارش نهال امید محسن نریمان در حاشیه بازدید از شرکت الکا آذربافت ارس اظهار کرد: این شرکت با توجه به نیاز این روزهای کشور در خصوص مقابله با ویروس کرونا، روزانه بالغ بر چهار تن مواد اولیه (پارچه مخصوص) ماسک و لباس بیمارستانی تولید می کند و به شرکت‌های تولیدی ماسک صادر می‌کند.

وی افزود: زمینه فعالیت شرکت الکا آذربافت تولید محصول اسپان باند است که علاوه بر مصرف در زمینه ماسک و لباس بیمارستان مصارف دیگری چون مواد صنعتی، صنایع کیف و کفش، انواع کاورها، فیلتر و کشاوری نیز دارد که هم اکنون با توجه به وضعیت این روزهای کشور خط تولید خود را بصورت شبانه روزی به تولید این محصول متمرکز کرده است.

وی افزود: این شرکت روزانه چهار تن مواد اولیه تولید می‌کند که این مقدار قابلیت تبدیل به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ماسک بهداشتی را دارد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: این شرکت اخیرا نیز اقدام به توسعه واحد تولیدی در شرف اتمام خود کرده که اگر به تولید برسد، ظرفیت تولید آن چهار برابر افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند نیاز عمده کشور را در این بخش‌ها تامین کند.

وی افزود: با توجه به این‌که پایه تولید مواد ضدعفونی کننده الکل است، اگر تا ۱۰ روز آینده مرزهای‌مان بخصوص مرز ارمنستان باز شود، ورود الکل را آزاد می‌کنیم تا سهمیه تولیدکنندگان از محل ورود الکل تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سایر کارخانه‌های تولید کننده گفت: کارخانه‌های دیگری نیز در زمینه تولید اسپری خوشبو کننده، عطر و ادکلن فعالیت داشتند که با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و استاندارد خط تولید خود را عوض کرده و مواد ضدعفونی کننده آنتی ویروس و آنتی باکتریال تولید می‌کنند.

نریمان در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت آذردستکش در تولید دستکش‌های جراحی اظهار کرد: این شرکت به صورت فقیه و نزدیک به سه میلیون دستکش جراحی با کیفیت بالا را جهت بسته بندی وارد کرده بود که با هماهنگی استانداری و ستاد مبارزه با ویروس کرونا این دستکش‌ها به سرعت ترخیص شده تا با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای نظارتی و امنیتی به صورت عادلانه در سطح استان و حتی سایر استان‌ها توزیع شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، وی در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این منطقه با تمام توان در صحنه هستیم تا با تشریک مساعی گسترده و همدلی بتوانیم نیازهای کشور را حل کنیم و بر این بحران بوجود آمده در حد توان و امکانات فائق آییم.

  • منبع خبر : ایسنا