فعالیت ۲۳۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان شرقی
فعالیت ۲۳۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از فعالیت ۲۳۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نهال امید، احمد حمزه زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از سیاست‌های این اداره کل در راستای تجلی چهره‌ای متفاوت از آذربایجان شرقی برای گردشگران، توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در دستور کار این اداره کل قرار گرفته، تلاش در راستای توزیع متناسب سفر در اقصی نقاط استان با تکیه بر ظرفیت بالای بوم گردی و طبیعت گردی است که به همین منظور ۵۶ روستای هدف و ۲۰۰ مسیر گردشگری در سطح استان معرفی شده است.

او با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری روستایی و عشایری در توسعه اقامتگاه‌های طبیعت گردی و بوم گردی، ادامه داد: در این راستا با بهره گیری از ظرفیت‌های ۵۶ روستای هدف گردشگری، ۲۳۲ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که پس از شکست ویروس کرونا میزبان گردشگران خواهند بود.

حمزه زاده در خاتمه، اظهار کرد: با توجه به مسیرهای گردشگری معرفی شده، از میان ۲۳۲ اقامتگاه فعال بوم‌گردی بیشترین میزان پراکندگی این واحدها به ترتیب در شهرستان‌های کلیبر با ۸۶ مورد، اسکو ۳۴، خداآفرین ۲۶ و مراغه با ۱۸ مورد است.

مهر