فرماندار: سهمیه فعلی آرد در روستاهای هشترود کفاف نمی کند.
فرماندار: سهمیه فعلی آرد در روستاهای هشترود کفاف نمی کند.

فرماندار جدید هشترود در نخستین روزهای کاری خود با تاکید بر اینکه سهمیه فعلی آرد در مناطق روستاهایی این شهرستان کفاف نمی‌کند، گفت: کمبود این سهمیه موجب شده است تا روستائیان در مضیقه باشند.

به گزارش نهال امید علیرضا توری روز یکشنبه در جلسه شورای گندم و آرد و نان این شهرستان افزود: بر همین اساس باید آرد بیشتری به نانوایان معین و روستاهای فاقد نانوایی توزیع شود.

به گفته وی برخی روستاهای شهرستان در زمستان به خاطر بارش برف و کولاک و بسته شدن راه ارتباطی و در تابستان به دلیل پایین بودن سهمیه آرد با کمبود نان روبرو می‌شوند و در برخی از موارد روستاییان مجبور هستند برای تهیه نان به شهر بیایند.

رئیس کارگروه آرد و نان هشترود بیان کرد: اداره غله و صمت شهرستان باید در روستاهای فاقد نانوایی، به فکر راه‌اندازی آن باشد تا اهالی بتوانند نان خود را در روستای خودشان تهیه کنند و از تردد انان به روستای اقماری جلوگیری شود.

«توری» بیان کرد: افزایش سهمیه آرد برای تابستان نیز باید از هم‌اکنون پیگیری شود زیرا بخشی از جمعیت هشترود به صورت فصلی در این شهرستان ساکن می‌شوند و به همین دلیل در  تابستان که با فصل برداشت محصول مصادف است، کمبود نان در سطح شهرستان احساس می‌شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان، تجدیدنظر در سهمیه آرد را خواستار شد و از نانوایان خواست به سوخت دوگانه مجهز شوند و در نانوایی‌ها دوربین نصب کنند.

وی برخورد با کم‌فروشی و توزیع خارج از شبکه آرد را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: از مهرماه امسال تاکنون هشت مورد پرونده تخلفات تعزیراتی برای نانوایان شهرستان تشکیل شده است. 
به گفته وی در این مدت ۵۶۲ مورد بازرسی بهداشتی از نانوایی‌ها صورت گرفته که ۳۵ نانوایی اخطار و ۱۴ مورد هم به تعزیرات معرفی شده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا