غرق شدن سه نفر در سد قیصرق شهرستان سراب
غرق شدن سه نفر در سد قیصرق شهرستان سراب

در پنج روز گذشته سه نفر در حین شنا در سد قیصرق بخش مهربان شهرستان سراب جان خود را از دست دادند.

به گزارش نهال امید، مسئول تیم امدادی جمعیت هلال احمر بخش مهربان روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: به دنبال دریافت خبر غرق شدن آخرین نفر در سد قیصرق، نجاتگران جمعیت هلال احمر مهربان به محل اعزام شدند.

کمال مفتخری افزود: داستان از این قرار بود که خانواده ای که اهل روستای اسنق بخش مهربان و ساکن اسلامشهر تهران هستند، برای تفریح و تفرج به حاشیه سد قیصرق رفته اند؛ در این بین فرزند ۱۳ ساله خانواده برای شنا وارد دریاچه سد و گرفتار امواج شده است.

وی ادامه داد: در این حین نفر دوم که نوجوانی حدود ۱۷ ساله و تا حدودی شنا بلد بوده، جهت نجات فرد مغروق وارد سد شده و با تلاش زیاد نوجوان ۱۳ ساله در حال غرق را نجات و تا کناره های سد هدایت کرده، ولی خود در آب و امواج سد گرفتار و غرق شده است.  

مفتخری گفت: با مشاهده این حادثه، این بار  یک نفر از همراهان و پدر خانواده برای کمک به نوجوان ۱۷ ساله وارد سد می شوند که هر دوی آنها در آب گرفتار می شوند که با کمک دیگر حاضرین در محل این ۲ نفر نجات یافته و برای احیا توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی(ره) سراب منتقل می شوند.

وی افزود: جسد جوان ۱۷ ساله نیز بعد از غرق شدن به عمق سد می رود که به علت فرارسیدن  تاریکی هوا امکان جستجو و یافتن جسد فرد غرق شده برای غواصان مقدور نبود و مقرر شد غواصان هلال احمر و آتش نشانی از تبریز جهت یافتن جسد به سد قیصرق مهربان اعزام شوند. 

در هفته های اخیر به دلیل گرم شدن هوا و بی احتیاطی مردم در ورود به آب های ممنوعه، اعم از دریاچه ارومیه و سدهای آذربایجان شرقی، هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

سد خاکی ۲.۶ میلیون مترمکعبی «قیصرق» در روستایی به همین نام بر روی رودخانه «چکی چای»در ۱۳۰ کیلومتری شمال شرق تبریز با جمعیت حدود سه هزار نفر ساخته شده است.

  • منبع خبر : ایرنا