ظرفیت جوجه‌ریزی در آذربایجان‌شرقی به ۵ میلیون قطعه افزایش یافت
ظرفیت جوجه‌ریزی در آذربایجان‌شرقی به ۵ میلیون قطعه افزایش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: میزان ظرفیت جوجه‌ریزی در استان از سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه به پنج میلیون قطعه رسید.

اکبر فتحی در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه با این میزان افزایش، ضریب اطمینان استان برای تامین نیاز گوشت مرغ فراهم  می‌شود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در چهار ماه اخیر از جمله استان‌هایی بود که در زمینه‌ی تولید گوشت مرغ با مشکل مواجه بود و تولید، کفاف مصرف را نمی‌داد.

وی ادامه داد: اکنون در زمینه‌ی تخم مرغ و گوشت قرمز، مازاد بر نیاز مصرف در استان تولید می‌شود و مشکلی در این حوزه‌ها وجود ندارد؛ عمده مشکل استان کالاهای وارداتی بود که از سوی وزارت جهاد کشاورزی حل شده و تلاش می‌شود این کالاها در مناطق محروم استان توزیع شوند.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: مصوبه‌ای از ستاد تنظیم بازار وجود دارد که این اقلام برای توزیع در بین مردم بیشتر در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی قرار می‌گیرد و در صورت صدور مجوز باید این اقلام در اختیار کاسبان امین نیز قرار گیرد تا در مناطق محروم توزیع شود.

فتحی ادامه داد: گشت و نظارت بر نانوایان استان نیز از دی ماه شروع شده و تاکنون ۱۶۴۵ مورد گشت و بازرسی از آنها انجام شده و ۲۵۸ مورد برای نانوایان متخلف پرونده به ارزش چهار میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در این مدت ۷۰۷۴ مورد گشت و بازرسی نیز از سایر اقلام کشاورزی انجام شد که ۹۶۵ مورد گشت مشترک با سایر نهادها بوده و ۴۶۵ فقره پرونده تخلف به ارزش ۴۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.   

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: عمده تلاش جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت کالا در بازار، عرضه بیشتر کالا بوده و اکنون کالاهای اساسی مانند برنج، روغن و شکر وارداتی برای ایام نوروز به حد کافی تامین شده است، ضمن اینکه از ظرفیت اصناف نیز برای توزیع این اقلام استفاده می‌شود.

به گزارش نهال امید ، فتحی در پایان افزود: ۸۰ نفر از نیروهای سازمان جهاد کشاورزی و بسیج مستضعفان با دریافت آموزش‌های لازم در حوزه نظارت بر بازار، در این زمینه در سطح بازار فعالیت می‌کنند.