طرح جامع اشتغال دانش بنیان، ضروری‌ترین نیاز برای حرکت در گردنه انقلاب است
طرح جامع اشتغال دانش بنیان، ضروری‌ترین نیاز برای حرکت در گردنه انقلاب است

طراح طرح جامع اشتغال دانش بنیان گفت: طرح جامع اشتغال دانش بنیان، ضروری‌ترین نیاز برای حرکت در گردنه انقلاب است که اگر بتوان در این گردنه اقتصادی پیش رفت، انقلاب اسلامی به شدت رشد یافته و در دنیا مطرح می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن قربانی در گفت‌وگو با نهال امید اظهار کرد: کارگروه طرح جامع اشتغال دانش بنیان به دستور نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کل کشور، به‌صورت پایلوت در استان‌ ما  اجرا می‌شود و ما هم کمک می‌کنیم تا این طرح به شکلی صحیح در سطح استان برگزار شود.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز پیش‌قدم اجرای این طرح شده و طی جلسه‌ای که با ریاست دانشگاه تبریز داشتیم، اجرای این طرح را در سطح استان با محوریت دانشگاه پذیرفتند و دبیرخانه‌ی آن در دانشگاه تبریز مستقر شد.

حجت‌الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: دومین جلسه‌ی این طرح در دانشگاه تبریز برگزار شد و مصوب شد تا هر ماه یک جلسه در استان تشکیل شود و افرادی نیز در دبیرخانه‌ی آن مشغول بوده و طراحی تفصیلی و مطالعات بخش‌های مختلف آن را انجام می‌دهند. 

وی اضافه کرد: اشتغال از چهار پایه‌ی علم و دانش، صنعت، منابع مالی و انسانی و بخش بازار تشکیل شده است که اکوسیستم را در کنار مدیریت میز اشتغال در پنج بخش طراحی کرده‌ایم و از نیروهای انقلابی پای کار در این پنج بخش دعوت کردیم که در حال سامان‌دهی آنها هستیم. 

وی یادآور شد: بخش بین‌المللی این طرح نیز در حال تشکیل است و جهاد دانشگاهی استان باتوجه به عملکردی که در بحث اشتغال دارد، می‌تواند در اجرای نمونه‌های این اکوسیستم و تهیه‌ی طرح تفصیلی آن نقشی اساسی داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، یک نهاد غیر دولتی است و می‌تواند از طرح‌های بالادستی که نیاز دارند به جای حقوقی، حقیقی دیده شوند تا ارتباطی میان بازار، صنعت، منابع و دانش بنیان ایجاد کنند، حمایت کند و در بحث‌های مختلف ورود کرده و طرح تفصیلی آن را آماده کند. 

حجت‌الاسلام قربانی تاکید کرد: درخواست داریم تا مسئولان استان، این طرح را در اولویت قرار دهند چرا که اولین استانی هستیم که آن را اجرا کرده و مطالعاتی بر روی آن انجام می‌دهیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم این طرح مثمر ثمر باشد و با تربیت افراد برای طرح‌های جامع، این طرح‌ها را در قالب طرح تفصیلی به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه کنیم.