ضرورت معرفی صنایع و هنرهای بومی کلیبر در راستای توسعه گردشگری
ضرورت معرفی صنایع و هنرهای بومی کلیبر در راستای توسعه گردشگری

فرماندار شهرستان کلیبر گفت: باید در هرچه بهتر شناساندن و معرفی صنایع و هنرهای بومی این منطقه در راستای رونق حوزه گردشگری بیشتر تلاش کنیم. عدالت حاجی پور در جمع هنرمندان شهرستان کلیبر با تاکید بر برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی در جهت رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و شناسایی هنر و صنایع بومی […]

فرماندار شهرستان کلیبر گفت: باید در هرچه بهتر شناساندن و معرفی صنایع و هنرهای بومی این منطقه در راستای رونق حوزه گردشگری بیشتر تلاش کنیم.

عدالت حاجی پور در جمع هنرمندان شهرستان کلیبر با تاکید بر برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی در جهت رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و شناسایی هنر و صنایع بومی این شهرستان، گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف، نقش مهمی در رونق بخش گردشگری و توسعه پایدار این شهرستان خواهد داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی گردشگری شهرستان کلیبر، گفت: برای رونق این بخش باید در سال‌های آینده در راستای برگزاری جشنواره‌هایی مانند هارنا، جشنواره فیلم کوتاه روستایی و عشایری و غیره با قدرت‌تر و توانمندتر از سال‌های قبل آماده باشیم.

وی در ادامه اولویت اصلی مسئولان را ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری در راستای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی جوانان، به ویژه قشر تحصیل کرده در شهرستان شد.

حاجی‌پور گفت: با توجه به اینکه تمام مسیرهای زندگی و فعالیت‌های هنری از بطن قرآن سرچشمه گرفته است، باید قرآن و آموزه‌های دینی را سرلوحه تمام کاری خود قرار دهیم و برای این منظور باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال باشند.

ضرورت گردآوری اثر مکتوب در خصوص معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و هنری کلیبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر نیز در ادامه این جلسه با اشاره به قدمت تاریخی و پیشینه فرهنگی و هنری این شهرستان بر ضرورت گردآوری اثر مکتوب در خصوص معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و هنری این شهرستان توسط اهالی قلم و پژوهشگران تاکید کرد. 

مهدی زارعی، شهرستان کلیبر را مهد پرورش عارفان، شاعران و هنرمندانی مانند حاج مهدی سراج انصاری،‌ علی و رافی میرزا اسماعیل احمدی، میرزا سعادتقلی زیریانی، ام لیلا کنیزه فاطمه، حاج حبیب موحدی، عاشیق عبدالعلی نوری، عاشیق رسول قربانی، عاشیق علی کلیبرلی، مرحوم استاد خانعلی صیامی و… برشمرد.

وی افزود: در بخش فرهنگ و هنر شهرستان، بیش از ۳۰۰۰ نفر در موسیقی محلی ( عاشیق)، بیش از ۲٠٠ نفر در هنرهای تجسمی و عکاسی و بیش از ۲۰۰ نفر نیز در حوزه ادبیات مشغول به فعالیت هستند.

وی، خواستار تخصیص اعتبار کافی برای تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری کلیبر، پیگیری ایجاد بازاچه تولیدات صنایع دستی و فرهنگی و هنری، بهره مندی از مشورت صاحبان فرهنگ و هنر در پیشبرد و توسعه شهرستان، اختصاص قطعه هنرمندان در مزارستان شهر، استفاده از اسامی مفاخر در نامگذاری معابر و اماکن، حمایت شهرستانی از انجمن‌ها و فعالان فرهنگی و هنری این شهرستان شد.

برگزاری نمایشگاه مجازی طراحی و نقاشی «تارلا» و«مهبود»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر در جمع خبرنگاران نیز از برگزاری نمایشگاه‌های مجازی طراحی و نقاشی «تارلا» و«مهبود» خبر داد.

وی اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت ولادت امام علی(ع) و روز پدر، نمایشگاه مجازی طراحی و نقاشی «تارلا» با آثاری از «شیرین زارعی» به‌صورت مجازی از شش الی  ۱۴ اسفند ماه ۹۹ در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر به آدرس https://kalibar.farhang.gov.ir برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه مجازی نقاشی ۲۰ قطعه از آثار هنرمند شیرین زارعی به نمایش گذاشته شده است.

زارعی در ادامه از برگزاری نمایشگاه مجازی طراحی و نقاشی «مهبود» که به مناسبت گرامیداشت بعثت نبی اکرم(ص) از ۱۷ تا ۲۶ اسفند ماه در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلیبر خبر داد و گفت: در این نمایشگاه نیز ۲۰ اثر از آثار نقاشی هنرمند «سعیده حیدری» به نمایش گذاشته خواهد شد.

شیرین زارعی متولد ۱۳۸۲ شهر کلیبر بوده و و نقاشی را از کودکی آغاز کرده و در حال حاضر دانش آموز پایه دوازدهم است؛ سعیده حیدری نیز متولد ۱۳۶۵ از شهرستان کلیبر بوده که از تاریخ ۱۳۸۷ شروع به آموزش هنر نقاشی کرده و در این رشته موفق به دریافت لوح تقدیر از سازمان صنایع دستی و گردشگری شده است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا