ضرورت حذف تشریفات و تجملگرایی در ازدواج/ حجاب یک مسئله همگانی است
ضرورت حذف تشریفات و تجملگرایی در ازدواج/ حجاب یک مسئله همگانی است

امام جمعه اهر بر ضرورت حذف تشریفات و تجملگرایی در ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: ازدواج آسان و مهریه مناسب برای جوانان در جامعه یک امر مهم بوده و در آیات قرانی و روایات اهل بیت نیز بسیار بر امر ازدواج و پرهیز از تشریفات، اسراف و تجمل گرایی توصیه شده است.

به گزارش نهال امید ، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جمع مسئولان شهرستان اهر، مسئله ازدواج را یک امر الهی برشمرد و از خانواده‌ها و والدین جوانان خواست از تشریفات و تجملگرایی در ازدواج پرهیز کرده تا جوانان بتوانند با خیال آسوده و راحت ازدواج کنند و مانند حضرت علی بن ابی طالب(ع) و فاطمه زهرا(س) یک زندگی پاک و مقدس تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، حجاب را یک مسئله همگانی عنوان کرد و گفت: همه اقشار و افراد جامعه در قبال مسئله حجاب مسئول هستند و اگر در این قضیه بی تفاوت عمل کنیم قطعاً با بلای الهی روبرو خواهیم شد.

وی افزود: محدوده حجاب در فقه و دین اسلام مشخص است و هر آن چیزی که به عنوان زینت برای زنان مشخص شده مانند تمام برجستگی های بدن، باید تحت پوشش قرار گیرد که حجاب از این مورد است.

امام جمعه اهر گفت: امروز با وجود وضعیتی که دشمنان و غرب به عنوان فرهنگ مبتذل برای ما پیش آورده‌اند، زنی که چادر بر سر می‌کند مانند کسی است که در راه خدا و دین شمشیر کشیده و جهاد می‌کند.

وی توجه به فریضه امر به معروف و حجاب و عفاف را مبارزه با فسق و فساد برشمرد و افزود: چادر برکت و زینت زن است و غرب می‌خواهد این‌ها را از جامعه حذف کند و برای این منظور اول از حجاب شروع کرده است.

حاجی زاده در ادامه عفاف را نیز یک مسئله درونی ذکر کرد و گفت: عفیف بودن یعنی این‌که انسان در درون باید خود را از آلودگی حفظ کند و عفاف یکی از اصول و ارکان چهارگانه اخلاق الهی و اجتماعی شامل ” عفت، عدالت، شجاعت و حکمت” است که جایگاه عفت در مقام بالاتر است. 

امام جمعه اهر هم‌چنین وحدت و همبستگی را رمز موفقیت و سربلندی در جامعه برشمرد و گفت: برای عبور از مشکلات اقتصادی، معیشتی و رسیدن به موفقیت‌ها و سربلندی‌ها باید وحدت داشته و از همدیگر حمایت کنیم. 

وی در ادامه ضمن گلایه مندی از افزایش اجاره بهاهای واحدهای مسکونی نیز افزود: بحث افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی بر جامعه ما سنگینی می کند و باید این اجاره بهاء و افزایش‌ها منصفانه باشد و از مالکان می‌خواهیم با دریافت اجاره بهاء منصفانه اجازه دهند افراد کم درآمد و مستضعف جامعه بتوانند در پیش خانواده خود سربلند باشند.

وی از جمله مشکلات جوانان را اشتغال و مسکن برشمرد و از مسئولان ارشد کشور خواست برای حل مشکلات جوانان خصوصا در زمینه‌های اشتغال و تهیه مسکن اقدامات اساسی انجام دهند.

  • منبع خبر : ایسنا