شیعیان دنیا به برکت انقلاب اسلامی، احساس هویت می‌کنند
شیعیان دنیا به برکت انقلاب اسلامی، احساس هویت می‌کنند

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: یکی از دستاوردهای مهم غیرمادی، غیرملموس و معنوی انقلاب اسلامی، هویت بخشی به شیعه و شیعیان در سراسر عالم است؛ امروز اگر یک انسان به عنوان شیعه می‌تواند در تمامی نقاط این کره خاکی زندگی کند، به برکت انقلاب اسلامی و احساس هویت، عزت و قدرتی است […]

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در آذربایجان شرقی گفت: یکی از دستاوردهای مهم غیرمادی، غیرملموس و معنوی انقلاب اسلامی، هویت بخشی به شیعه و شیعیان در سراسر عالم است؛ امروز اگر یک انسان به عنوان شیعه می‌تواند در تمامی نقاط این کره خاکی زندگی کند، به برکت انقلاب اسلامی و احساس هویت، عزت و قدرتی است که در زیر سایه آن ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسن کاملی فر روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست هم اندیشی “ولایت از منظر حضرت زهرا (س)” که در محل عمارت شهرداری تبریز برگزار شد، با بیان این‌که هر کدام از ائمه اطهار (ع) اقیانوس عظمت و معرفت بوده اما در مقابل عظمت حضرت فاطمه (س) همگی خاضع هستند، گفت: بر اساس آیات و روایات، حضرت زهرا (س) ممتحنه است، یعنی ایشان بالاترین امتحان خود را که ولایت پذیری و ولایت پذیری ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) بعد از نبی مکرم اسلام (ص) است را پس داده است.

وی با بیان این‌که مهمترین، سخت ترین و سرنوشت سازترین امتحان هر ملتی ولایت مداری و ولایت پذیری است، افزود: ایشان خلافت به حق امام علی (ع) را با مبارزه قولی و عملی تثبیت کرده و با تمام وجود مشکلات را تحمل کردند و دفاع از ولایت و امامت را تکلیف شرعی خود می‌دانستند.

وی با بیان این‌که اولین امتحان بعد از خلقت حضرت آدم (ع) ولایت پذیری بود، اظهار کرد: اما شیطان رجیم در این امتحان نتوانست پیروز شود و رفوزه شد. شیطانی که ۶۰۰۰ سال خداوند را عبادت کرده بود و در عبودیت و بندگی برای خود ادعایی داشت اما به خاطر سرافکندگی در این امتحان ولایت پذیری، تمامی آن عبادت‌ها از بین رفت. 

حجت الاسلام کاملی فر متذکر شد: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) افراد زیادی در این امتحان مردود شدند. با نگاهی به تاریخ می‌توان دید کسانی که در این امتحان سخت ولایت مداری نمره قبولی دریافت کردند، عاقبت بخیر شدند اما کسانی که در آن مردود شدند، جز خاری و ذلالت در دنیا برایشان نبوده است.

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه (س) یک ولایت مدار واقعی بود، گفت: ایشان نسبت به وضعیت جامعه بی تفاوت نبوده و از جبهه حق و رهبر حق، جانانه دفاع کرده است؛ هم‌چنین این دختر پیامبر گرامی اسلام (ص) در مقابل مسائل سیاسی جامعه احساس مسئولیت داشته و با تمام توان در مقابل دسیسه‌های منافقان ایستادگی کرد و برای اثبات حق علی (ع) و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذاری نکرده است.

وی با اشاره به این‌که ولایت محوری است که دین، مذهب، سیاست، اقتصاد، جنگ و … بر حول آن حرکت می‌کنند، اظهار کرد: ولایت، شاخص حق و باطل و مبنای تعیین بین خودی و غیرخودی است و در راستای شناخت آن نباید اشتباه کنیم. ولایت دژ محکم در برابر اهداف دشمنان از تاریخ صدر اسلام و حکومت دینی تاکنون بوده و باید از عاقبت حکومت‌هایی که آن را نادیده می‌گیرند، درس بگیریم.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی با بیان این‌که سیاستمداران و دولتمردانی که اصول مدیریتی خود را فراتر از ولایت و اصول ولایی حرکت می‌دهند، حیات سیاسی کوتاهی داشتند، گفت: مهمترین شاخص مکتب و خط قرمز شهید حاج قاسم سلیمانی نیز یقین به ولایت فقیه بود. این شهید بزرگوار در سخنان خود، همه را به پیروی از اصول و ولایت فقیه توصیه می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در انتهای این مراسم از تعدادی از بانوان فعال عرصه فرهنگی تجلیل و قدردانی شد. 

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا