شهروندان مراقب مجرمان سایبری در آستانه ر باشند
شهروندان مراقب مجرمان سایبری در آستانه ر باشند

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از شهروندان خواست تا در این ایام مراقب مجرمان سایبری بوده و در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

سرهنگ محسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص فعالیت مجرمان سایبری اظهار کرد: با توجه به روزهای منتهی به آخر سال و اقدام برخی از شهروندان برای خریدهای مایحتاج زندگی خود می طلبد که در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

 وی خاطرنشان کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات و عناوین متنوع در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز و حراج های آنلاین مراقب باشند تا به لینک‌های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: زمانی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می‌کند، حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کند.

سرهنگ محمودی خاطرنشان کرد: شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده استفاده می‌کنند، حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان‌ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند.

به گزارش نهال امید ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی گفت: مردم عزیز موجودی حساب‌های بانکی خود را کنترل کرده تا درصورت برداشت غیرمجاز و یاسوء استفاده سریعا از آن مطلع شوند و حتما نسبت به تغییر دوره‌ای رمزهای اینترنتی و بانکی خود اقدام نمایند که این امر می‌تواند در صورت به سرقت رفتن رمز کارت بانکی، مجرمان سایبری را ناکام بگذارد و از اطلاعات بانکی‌ نگهداری کند.