شهرداری بجنورد در تکاپوی استقبال از نوروز
شهرداری بجنورد در تکاپوی استقبال از نوروز

شهردار بجنورد با اشاره به برنامه ریزی برای آماده سازی شهر در استقبال از نوروز گفت: برای استقبال از بهار انجام شهر تکانی، نصب المان های نوروزی و ساماندهی پارک ها و تفرجگاه ها در دستور کار قرار دارد.

جواد حمیدی در گفت و گو با نهال امید اظهار کرد: هرچند که شهرداری بجنورد طی ۱۰ ماه گذشته با وجود محدودیت منابع مالی اقداماتی برای زیبا سازی فضا و منظر شهری انجام داده، اما آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز ۱۴۰۱ نیز به طور ویژه انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای استقبال از نوروز علاوه  بر اجرای برنامه شهر تکانی؛ ساماندهی پارک ها، تفرجگاه ها و کاشت گل های شب بو و بنفشه در سطح شهر، نقاشی دیواری، رنگ آمیزی جداول، باکس تیر برق ‌و ‌همچنین نورپردازی شهر نیز انجام می شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: از ۱۵ اسفندماه به مدت یک ماه هرگونه حفاری در شهر بجنورد ممنوع  می شود و دستگاه های خدمات ‌رسان در این بازه اجازه حفاری ندارند.

شهردار افزود: دستگاه های خدمات رسان صرفا چنانچه مشکل اضطراری در سطح شهر و معابر رخ دهد، مجاز به حفاری هستند.

وی در ادامه از طرح تحول نگهداشت محلات سطح شهر خبرداد و گفت: این طرح به صورت پایلوت با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال در شهرک شاهد و در کمتر از دو هفته کاری اجرا و ‌تحویل شهروندان این محله شد.

شهردار بجنورد، زیبا سازی فضا و منظر شهری، مناسب سازی معابر و پیاده روها، لکه گیری و ترمیم آسفالت، جوی و جدول گذاری را از اهم پروژهای طرح تحول نگهداشت شهری عنوان کرد.