شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد است
شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد است

فرماندار هشترود با بیان این‌که شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد و بازتوانی آن‌هاست، گفت: متاسفانه این اداره در کار خود سست عمل کرده و فقط به ارائه‌ی آمار اکتفا می‌کند.  امین امینیان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران سردمدار مبارزه با مواد مخدر است، […]

فرماندار هشترود با بیان این‌که شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد و بازتوانی آن‌هاست، گفت: متاسفانه این اداره در کار خود سست عمل کرده و فقط به ارائه‌ی آمار اکتفا می‌کند.

 امین امینیان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران سردمدار مبارزه با مواد مخدر است، گفت: در این راه نزدیک به ۱۸ هزار نفر شهید تقدیم این آب و خاک کرده است.

وی با بیان این‌که شبکه بهداشت در مورد شناسایی و درمان معتادان کار بخصوصی انجام نداده است، گفت: این امر موجب مبهم ماندن اقدامات در مورد غربالگری معتادان شده است.

وی اظهار کرد: هزینه معتادان متجاهر که به کمپ ترک اعتیاد فرستاده می شوند بر عهده شهرداری است، اما متاسفانه تاکنون این اداره هیچ نوع همکاری با بهزیستی نداشته است.

امینیان با انتقاد از عملکرد شهرداری هشترود، گفت: شهرداری هشترود در اجرای مسائل فرهنگی و اجتماعی به طور کل تعطیل است و کاری انجام نمی دهد.

وی تاکید کرد: سگ های ولگرد که در سطح شهر به صورت گله ای حرکت می کنند باید توسط شهرداری جمع آوری شوند اما شهرداری در این مورد هم کاری انجام نمی دهد.

وی با بیان این‌که شهرداری هشترود به تذکرات توجهی نمی‌کند،خاطر نشان کرد:  نماینده شورای اسلامی شهر هم در جلسات مواد مخدر شرکت نمی کند و این عدم حضور از طرف منتخبین مردم، کار صحیحی نیست.

فرماندار هشترود از کم کاری اداره صمت در برچیدن مغاره های دخانیات از چهار راه های اصلی شهر انتقاد کرد و گفت: اداره صمت باید مغازه‌های دخانیات فروشی را از ویترین شهر جمع آوری کرده و به حاشیه شهر هدایت کنند.

رئیس اداره بهزیستی هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر و ساماندهی آن‌ها بر عهده شهرداری است اما متاسفانه این اداره نسبت به این امر کاملا بی تفاوت است.

مهدی کریمی اضافه کرد: بهزیستی با همکاری اداره فنی و حرفه ای نسبت به آموزش افراد معتاد اقدام و در این خصوص کلاس‌های مختلفی برای یادگیری کارهای مختلف برگزار کرده است. 

وی افزود: بهزیستی هشترود علاوه بر تحت پوشش قرار دادن ۶۰۰۰ نفر مدد جو؛ خانواده ۱۳۰ زندانی را نیز تحت پوشش قرار داده و به آنها خدمات ارائه می دهد.

وی ادامه داد: از اول سال‌جاری ما توانسته‌ایم به ۳۵ نفر از معتادان پاک شده از دام اعتیاد مبلغ یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی اختصاص دهیم. 

کریمی یادآور شد: طی ماه گذشته شش مورد طلاق به خاطر مصرف مواد مخدر در هشترود رخ داده است.

رئیس مبارزه با مواد مخدر هشترود نیز در این جلسه از دستگیری یک باند توزیع مواد مخدر در سطح منطقه خبر داد.

سروان حسن موسی خانلو گفت: سه طرح برای نا امن کردن مواد فروشان در سطح شهر انجام شده که به دستگیری چندین نفر خرده فروش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی منجر شده است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از کاشت مواد مخدر در گلخانه ها، بازرسی های سر زده در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا