سرگردانی بیماران کرونایی / مراغه‌ای‌ها در تنگنای درمان
سرگردانی بیماران کرونایی / مراغه‌ای‌ها در تنگنای درمان

بیماران کرونایی در مراغه این روزها برای دریافت خدمات درمانی همچنان در مراکز درمانی در بدترین شرایط سرگردانند. در شهرستان مراغه با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت این روزها دسترسی کمترین امکانات درمانی، پزشک متخصص، درمانگاه و دارو بسیار سخت و برای مردم نگران‌کننده است. یک بیمار کرونایی در مراغه برای رسیدن به بیمارستان یا درمانگاه […]

بیماران کرونایی در مراغه این روزها برای دریافت خدمات درمانی همچنان در مراکز درمانی در بدترین شرایط سرگردانند.

در شهرستان مراغه با ۲۶۸ هزار نفر جمعیت این روزها دسترسی کمترین امکانات درمانی، پزشک متخصص، درمانگاه و دارو بسیار سخت و برای مردم نگران‌کننده است.

یک بیمار کرونایی در مراغه برای رسیدن به بیمارستان یا درمانگاه آنقدر در شهر، جلوی بیمارستان‌ها، مطب پزشکان سرگردان باشد تا بتواند پس از ۲ تا پنج روز به دارو و درمان دسترسی داشته باشد.

بیشتر کسانی که ابتلا به کرونا هستند، نمی‌دانند برای دریافت خدمات به کجا مراجعه کنند و کمبود تست‌های تشخیص کرونا از دیگر مشکلات این روزهای این بیماری منحوس در مراغه است.

کسانی که بخواهند در مرکز بهداشتی قبرستان آقلار برای تست تشخیص کرونا مراجعه کنند حتما باید ساعت ۴ تا ۵ صبح مراجعه کنند تا بتوانند جزو ۱۰۰ نفری باشند که تا ظهر از این خدمات استفاده می‌کنند. 

این روزها در مراغه بیماران کرونایی برگه پذیرش در درست برای دریافت واکسن مجبور هستند با وجود بیماری با چند همراه ساعت‌ها منتظر دریافت واکسن باشند.

بیماران کرونایی اعزامی از سوی پزشکان شهر و بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه به خاطر نبود دارو رمدیسیور آزاد هر عدد به نرخ ۷۰۰ هزار تومان از یکی داروخانه‌ها  خریداری و تحویل کادر درمان داده‌اند تا بیماران تزریق شده است. 

روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی به بیمارستان سینا مراغه برای دریافت سرم و  رمدیسیور کرونا مراجعه می‌کنند اما باید تا پنج ساعت در نوبت باشند. 

با وجود تلاش کادر درمان، از پزشک گرفته تا پرسنل تزریق واکسن تنها ۱۰ تخت برای تزریق در نظر گرفته شده که این موضوع کار را برای بیماران سخت کرده است. 

تجمع بیش از حد بیماران و همراهان آنها در بیمارستان‌های مراغه، هر روز موجب افزایش تعداد بیماران کرونایی می‌شود. 

آنچه این روزها مدیریت بیماری کرونا را در مراغه دچار مشکل کرده، ضعف مدیریت برای استفاده صحیح از امکانات و زیرساخت‌ها در دانشکده علوم پزشکی مراغه است.

بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه، هم اکنون نزدیک به ۱۴۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مراغه بستری هستند.

روزانه در این شهرستان ۳۰۰ بیمار کرونایی شناسایی می‌شود که از این تعداد تنها ۳۰ نفر ترخیص و بستری می‌شوند. 

در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مراغه نیز نزدیک به ۱۷ نفر بستری هستند.

بنا به اعلام دانشکده علوم پزشکی مراغه روزانه ۲ نفر بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : فارس