سربلندی سازمان‌های مردم‌نهاد آذربایجان شرقی در مشکلات سال ۹۹
سربلندی سازمان‌های مردم‌نهاد آذربایجان شرقی در مشکلات سال ۹۹

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات سال ۹۹، گفت: سازمان‌های مردم‌ نهاد استان در تمام این مشکلات، همراه دولت و مردم بودند و از این امتحان سربلند بیرون آمدند. علیار راستگو در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان، تاکید کرد: مسئولان ادارات باید با […]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دشواری‌ها و مشکلات سال ۹۹، گفت: سازمان‌های مردم‌ نهاد استان در تمام این مشکلات، همراه دولت و مردم بودند و از این امتحان سربلند بیرون آمدند.

علیار راستگو در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان، تاکید کرد: مسئولان ادارات باید با دید مردم ‌سالاری به سازمان‌های مردم‌نهاد نگاه کنند و بسترهای لازم را برای فعالیت آن‌ها فراهم کنند.

وی با بیان این‌که بدون مشارکت سمن‌ها، امکان موفقیت برنامه‌های دولت وجود ندارد، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت شیوه ‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از سفرهای نوروزی با جدیت پای کار باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه، بیان کرد: در سال جاری، ۱۴ جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان برگزار شده و ۴۵ مصوبه نیز در راستای حمایت از سمن‌ها تصویب شده است.

بدر شکوهی گفت: برنامه اصلی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سال آینده، ایجاد یک بسیج همگانی و مطالبه‌ گری برای تصویب لایحه جامع سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور است تا آشفتگی موجود در زمینه صدور مجوز فعالیت سمن‌ها رفع شود.

وی افزود: تعدد مراکز صادرکننده پروانه فعالیت سمن‌ها، موجب بروز برخی سواستفاده‌ها شده و این امر ضربات جبران‌ ناپذیری بر سرمایه اجتماعی وارد می‌کند.

وی هم‌چنین از تدوین کتاب شناسنامه جامع سازمان‌های مردم‌نهاد استان خبر داد و گفت: در این کتاب ۲۵۸ صفحه‌ای، مشخصات کامل سمن‌های دارای مجوز استان درج شده و در فروردین ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه اعضای شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان با صدور پروانه فعالیت برای مجمع خیران سلامت استان و موسسه خیریه نوید آینده بهتر و تغییرات سه ماده از اساسنامه انجمن پیشکسوتان ورزش استان موافقت کردند.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا