سامانه جدید بارشی از بامداد شنبه در مازندران
سامانه جدید بارشی از بامداد شنبه در مازندران

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی از ورود سامانه بارشی در روزهای نخست هفته آینده خبر داد.

به گزارش نهال امید احمد اسدی با اعلام این خبر در توصیف سامانه بارشی اظهار کرد: زمان فعالیت سامانه سرد بارشی بامداد شنبه تا بعداز ظهر یکشنبه ۱۶ تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ خواهد بود که در روز شنبه وضعیت جوی ابری با بارش باران، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف، وزش باد نسبتاً شدید و همراه با کاهش محسوس دما خواهد بود.

وی درباره نوع مخاطرات پیش بینی شده، گفت: بارندگی متناوب (بارش متناوب برف در ارتفاعات)، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید و احتمال رعدو برق مورد انتظار است.

معاون توسعه وپیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به منطقه تحت تاثیر سامانه در سطح استان درباره اثرات آن خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه ای، مه آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‏ ها و محورهای کوهستانی و احتمال سقوط بهمن از پیامدهای سامانه است.

اسدی در توصیه‌ای یادآور شد: احتیاط در تردد جاده ای، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و مدیریت در مصرف انرژی مورد توصیه و تاکید است تا با کاهش مصرف برق و گاز، گرمابخش خانه های همدیگر باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت جوی استان در روزهای پنج شنبه و جمعه هفته جاری، صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش دما، در ارتفاعات گاهی با وزش باد (روز جمعه نسبتاً شدید) و از اواخر روز جمعه با افزایش ابر و در ارتفاعات غربی استان با بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا