رئیس سازمان اوقاف برای احیای بزرگترین باغ‌موقوفه مراغه دستور صادر کرد
رئیس سازمان اوقاف برای احیای بزرگترین باغ‌موقوفه مراغه دستور صادر کرد

مراغه-نهال امید - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه گفت: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بازدید از «باغ قاری‌چی» که به عنوان بزرگترین باغ‌موقوفه این شهرستان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد، دستور ویژه جهت احیا و بهره‌برداری بهینه صادر کرد.

حجت‌الاسلام فریدون مطهری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار نهال امید اظهار داشت: مستاجر این موقوفه در نگهداری آن به وظایف خود به درستی عمل نکرده است و سال قبل نیز دستور تخلیه برای آن اخذ شده بود که با پادرمیانی مسئولان محلی و تعهد آموزش و پرورش مبنی بر احیای موقوفه، به مرحله اجرا گذاشته نشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی در جهت احیای این باغ موقوفه انجام نداده است، بیان کرد: احیای این موقوفه که اکنون مردم مراغه آن را با عنوان «هنرستان کشاورزی» می‌شناسند، می‌تواند در اشتغال، تولید محصولات کشاورزی و تحقق نیت واقف بیشتر مفید باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه وسعت فضای آموزشی، اداری و باغ این موقوفه را در مجموع نزدیک به هشت هکتار اعلام و تاکید کرد: حتی در صورت سرمایه‌گذاری با هدف احیای این باغ‌موقوفه نیز فضای آموزشی، ساختمان‌ها و تاسیسات ایجاد شده در آن همچنان حفظ و در اختیار شهروندان مراغه‌ای خواهد بود.

حجت‌الاسلام مطهری افزود: این موقوفه وقف چهار مسجد شهر مراغه شامل شجاع‌الدوله، شیخ‌تاج، آشاقی کوچه و مسجد امام خمینی (ره) بوده اما درختان این باغ در شرایط فعلی به علت بی‌توجی مستاجر در بدترین وضعیت نگهداری می‌شود و بخشی از درختان آن خشک شده است.

به گزارش نهال امید رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سفر اخیر خود به مراغه دستور احیای ۲۲ هکتار از باغ‌های این شهرستان را با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صادر کرد.

هنرستان کشاورزی مراغه زمانی از لحاظ کیفیت تولید محصولات باغی و سایر شاخص‌های کشاورزی به عنوان الگو در افکار عمومی شهرستان مطرح بود. 

  • انتهای پیام
  • منبع خبر : ایرنا