رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز از چالش‌های کرونایی این روزها و خیانت‌های برخی‌ها می‌گوید
رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز از چالش‌های کرونایی این روزها و خیانت‌های برخی‌ها می‌گوید

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با بیان اینکه تست کرونای ۸۲۳ نفر از کارکنان این بیمارستان مثبت شده است، تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات همچون سرباز ایستاده ایم و وظیفه ما خدمت به هم‌وطنان است. دکتر مسعود فقیه دینوری امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در حال گذر از بحران جدیدی […]

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با بیان اینکه تست کرونای ۸۲۳ نفر از کارکنان این بیمارستان مثبت شده است، تاکید کرد: علی‌رغم همه مشکلات همچون سرباز ایستاده ایم و وظیفه ما خدمت به هم‌وطنان است.

دکتر مسعود فقیه دینوری امروز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما در حال گذر از بحران جدیدی هستیم و با چالش های متفاوتی نسبت به روزهای اول مواجهیم، بطوریکه در اوایل چالش ها در حد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود، اما الان چالش ها متفاوت شده است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا در فاز اول هیجانی بود و همه با احساس و شور رفتار می‌کردند و پای کار بودند و خیّرین، قشر مذهبی و سایر مسئولین حضور داشتند اما با گذشت زمان و فروکش مسایل هیجانی، به قول معروف «علی ماند و حوضش».

وی با بیان اینکه در حال حاضر حوزه‌ی سلامت به تنهایی در حال مبارزه با این بیماری است، افزود: حضور واحد هایی که باید پای کار می آمدند کم‌رنگ شده و با گذر زمان حساسیت ها کم شده است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز خاطرنشان کرد: بعد از گذشت۱۰ ماه از شیوع بیماری کرونا، کادر درمان نیز که بخشی از جامعه هستند، با مشکلات اقتصادی دست وپنجه نرم می‌ کنند و در حال حاضر ۲۵۰۰ نفر از پرسنل بیمارستان از روز اول با تمام وجود پای کار هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه همچنان با کمبود نیروی انسانی در حوزه سلامت مخصوصا در بخش پرستاری دست و پنجه نرم می‌کنیم و نیروهایی که  هر روز در میدان مین هستند و با مسایل پر استرس روبرو می‌شوند، دیگر  همان افراد تازه نفس ۱۰ ماه قبل نیستند و اگر مسئولین تدبیری نکنند، دیگر توانی برای کادر درمان نخواهد ماند تا خدمات ارائه دهند.

وی به مشکلات مربوط به تامین تجهیزات پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: حیاتی ترین وسیله ای که بیماران کرونایی نیاز دارند، دستگاه های اکسیژن است که اکنون به دلیل نوسان قیمت در تامین این وسیله با مشکل مواجه هستیم و در حال حاضر دستگاه های اکسیژن ساز را از زنجان، اردبیل و اصفهان تهیه می‌کنیم و شرکتی که حتی از ما پول گرفته است، نزدیک ۸۰ دستگاه اکسیژن ساز را به بهانه نوسانات قیمت در داخل انبار دپو کرده و تلاش های رئیس دانشگاه نیز تاکنون بی ثمر بوده است

فقیه دینوری با تاکید بر اینکه در استان ما تولید کننده دستگاه اکسیژن ساز وجود ندارد و مجبور به خرید از سایر استان ها هستیم، ادامه داد: من فرد سیاسی  و وابسته به چپ و راست نیستم من مسئولیتی بر عهده دارم که با جان مردم سر وکار دارم. چه خیانتی بالاتر از اینکه تجهیزاتشان را در انبار ها دپو  و از توزیع آنها خودداری می‌کنند؟

وی عنوان کرد: چرا باید من به عنوان رییس یک بیمارستان مهم تمرکز و وقت خود را صرف تهیه سرساکشن، تب سنج و یا دستگاه اکسیژن ساز کنم؟ واقعا منافع شخصی تا این حد برای برخی افراد مهم است که این خیانت را می‌کنند؟ متاسفانه برخی تولید کننده های تجهیزات پزشکی در سامانه تدارکات می نویسند که تجهیزات ندارند اما به کارپرداز ما می‌گویند در بیرون از سامانه تدارکات حاضر به فروش تجهیزات خود هستند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز در خصوص تعداد بیماران بستری شده در این مرکز درمانی گفت:  تا امروز ۱۸۵۰۰نفر به بیمارستان امام رضا (ع) مراجعه کرده اند و ۲۲ هزار تخت روز خدمات ارائه داده ایم که ۱۵۳۷۴ تخت‌روز مربوط به بخش آی سی یو است و ۶۲۰۰ نفر نیز تاکنون بستری شده اند که ۲۱۰۰ نفر از این تعداد در بخش آی سی یو نگهداری شده و در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی بستری هستند و ۳۰ بیمار نیز در اورژانس منتظر خالی شدن تخت ها هستند.

وی در خصوص ظرفیت تخت های این بیمارستان نیز گفت: بیمارستان امام رضا یک مرکز درمانی استراتژیک بوده و تنها بخشی از آن مختص کرونا است و اینطور نیست که همه ۸۰۰ ظرفیت این بیمارستان تکمیل شود ما براساس ظرفیتی که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، حدود ۲۵۰ تخت اختصاص داده ایم.

وی با تاکید براینکه این تعداد بیمار کرونایی هزینه گزافی به بار می‌آورند، عنوان کرد: برای اینکه این مقدار از پول کشور صرف نشود و همچنین عزیزانمان نیز جلوی چشممان پرپر نشوند، باید مردم عزیزمان موارد بهداشتی را از جمله استفاده از ماسک، شست‌وشوی دست ها، عدم حضور در اجتماعات پرتعداد و دورهمی ها و…  رعایت کنند.

وی به انتقاد شدید از اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پرداخت و اظهارکرد: ما چه تعداد از سوپرمارکت ها ، مراکز خرید ، قنادی ها و… را می‌توانیم تعطیل کنیم؟ آیا این ظلم در حق هم نوعان خودمان نیست که حتی ابتدایی ترین اصول نیز در این مکان ها رعایت نشود؟

دکتر فقیه دینوری به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: چقدر توانسته ایم در رعایت پروتکل ها موفق باشیم؟ آیا تبادل پول نقد را متوف کردیم؟ چه کسی جلوی زباله گردها را خواهد گرفت؟ تصور اینکه زباله گرد ها با ماسک هایی که از میان زباله ها برمی‌دارند، چه کار می‌کنند، بسیار وحشتناک است.

وی تاکید کرد: علی رغم همه مشکلات ما همچنان مانند سرباز ایستاده ایم و وظیفه ما خدمت به هموطنان است اما حتی در جنگ نیز سربازان را هنگام راهی کردن به سوی میدان نبرد پشتیبانی می‌کنند و تنها نمی گذارند، واقعیت امر این است که عده ای از پرسنل حاضر به کار کردن در بخش کرونایی نیستند و ما نیز اجباری برای این کار نداریم، تاکنون تست کرونای ۸۲۳ نفر کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) مثبت بوده که تنها یک نفر به شهادت رسیده است.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در رابطه با هزینه‌ی بیماران کرونایی خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه را بیمه و فرانشیز را نیز بیماران پرداخت می‌کنند و اینطور نیست که درمان بیماری کرونا رایگان باشد اما بخشی از هزینه ها هستند که در صورت حساب بیمار لحاظ نمی شوند و برعهده بیمارستان است از جمله دستگاه اکسیژن ساز که حدود ۱۰ برابر شده است.

وی در پایان در خصوص انتقادات مردم در رابطه با خدمات این بیمارستان نیز گفت: یک مرکز آموزشی درمانی با سایر بیمارستان ها و درمانگاه ها متفاوت است و از طرفی نیز بیماران در مواقع بدحالی به این مرکز مراجعه می‌کنند و انتظار دارند همانند کلینیک ها و بیمارستان های دیگر پزشک سریع بر سر بیمار حاضر شود ولی با این وجود ما از هیچ گونه خدمات به بیماران دریغ نمی‌کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا