دهه فجر بهترین زمان برای حرکت به سمت جهاد تبیین است
دهه فجر بهترین زمان برای حرکت به سمت جهاد تبیین است

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا گفت: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی و یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین بوده که دهه فجر بهترین زمان برای حرکت در این مسیر است.

غلامرضا سیفی روز دوشنبه، ۱۱ بهمن ماه در همایش سالانه فعالین فضای مجازی ناحیه سپاه امامت که در پالایشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید بر حضور تأثیرگذار و ارزشمند فعالین فضای مجازی و بسیجیان در رفع تهدیدات دشمن اظهار کرد: در مقاطع مختلف مانند پیاده‌روی اربعین و سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی شاهد بودیم که با تلاش جوانان فعال در حوزه‌ی فضای مجازی، هشتگ هرو (hero) ترند اول فضای مجازی شد و با حضور اثرگذار آنها تحول عمیقی را در این فضا ایجاد کردیم.

به گزارش نهال امید ، وی ادامه داد: حضور نیروهای انقلابی و بسیجی و تولید محتوا از سوی آنها تهدیدی برای دشمن در فضای مجازی است اما هنوز تا نقطه‌ی ایده‌آل فاصله داریم و اولین پیش‌نیاز آن آشنایی با جنگ شناختی است.

وی افزود: ناتو تا سال ۲۰۲۰، پنج عرصه‌ی آب، خاک، هوا، فضا و سایبری را به‌عنوان جنگ تعریف می‌کرد اما اکنون حوزه‌ی جدیدی به نام جنگ شناختی نیز به آن اضافه شده است.

سیفی خاطرنشان کرد: اگر در دهه ۶۰ درگیر جنگ سرد در حوزه‌ی جغرافیایی بودیم امروزه شاهد جنگ ادراکی و شناختی هستیم که اگر آن را باور کنیم، نقطه‌ی ایده آل و مطلوب که همان عقب راندن دشمن بوده سهل الوصول می‌شود.

وی یادآور شد: دشمن با تمام تلاش در پی ایجاد اختلال و اختلاف در دستگاه محاسباتی کشور است و ایجاد این امر تنها توسط جنگ شناختی امکان پذیر است که در میان مردم نیز این جنگ شناختی و ادراکی به جغرافیایی فکری، ذهنی و باور انسان‌ها تبدیل می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: در گسترش اهمیت سواد رسانه‌ای  میان مردم و مسئولین ضعف داریم چراکه پیش نیاز اصلی برای حضور موثر و فعال در فضای مجازی قبول جنگ شناختی است که اهمیت مطالعه در زمینه‌ی ائتلاف ایجاد شده از سوی گروهای معاند و ضد انقلاب را به خوبی نشان می‌دهد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا گفت: شبکه‌های رسانه‌ای معاندی علیه ما شکل گرفته و آرایشی کاملا تهاجمی علیه ما دارند بنابراین باید وجود این جنگ را قبول کنیم و بدانیم که بیشترین تحریفات آنها از طریق رسانه‌ها، فضاهای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای است.

وی تاکید کرد: پادزهر این جنگ در حوزه‌ی جهاد تبیین است و رهبر معظم انقلاب کاملا آن را تفسیر کردند که جهاد تبیین باید در مقابل دشمن تعریف شود و اگر جنگ شناختی را قبول کنیم در حوزه‌ی جهاد تبیین به خوبی عمل خواهیم کرد چراکه دشمن با تمام قوا وارد عرصه شده تا باورهای مردم کشور ما را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: اگر از مدخل‌های ورود به خوبی استفاده کنیم،  طبیعتاً پیروز جنگ خواهیم بود البته باید ضائقه‌ی مخاطب را هم بدانیم و دشمن را وادر به عقب‌نشینی کرده و واقعیت‌های نظام سلطه و غرب را بازسازی کنیم.

سیفی همچنین متذکر شد: از لحاظ امکانات و تجهیزات در حوزه‌ی فضای مجازی ضعیف هستیم چراکه مسئولین ما این حوزه را به خوبی قبول نکرده‌اند اما باید توجه کنیم که بستر نزاع تاریخی بین حق و باطل در این مقطع فضای مجازی و رسانه است. 

وی در پایان تاکید کرد: جهاد تبیین تنها در زمینه فعالیت فضای مجازی نبوده و از هر اجتماع و مکانی باید استفاده کرده و یک قدم در مسیر جهاد تبیین حرکت کنیم.

  • منبع خبر : ایسنا